Doctor Yourself

Tuesday, January 11, 2011

Maimuta

Zilele trecute s-a mutat din apartamentul de langa mine, cuplul de baieti gay. Asta se treduce cam asa "cine stie ce canadian nesimtit o sa vina in locul lor, si o sa faca zgomot' . Ca intotdeauna doar canadienii urla si trantesc usile, dau tv-ul la maximum ( am chemat politia la jumatate de coridor, cunoastem...toti erau canadieni ).
    Ceasu' rau, pisica 13, in locul lor a venit cineva, care , dupa cum am prezis...trantea usa. Da' o trantea la orice ora, atat de tare, ca vibrau peretii ( avem bloc de surcele, aud si cand se partaie vecinu' in casa ). Il trimit pe omu' meu sa vorbeasca cu individu'. Cica el nu si-a dat seama ca tranteste usa .... Buun.
Peste cateva ore, vecinu' izbeste usa ( of corse, nu si-a dat seama ), eu dau buzna pe coridor si il intreb daca ar putea sa nu mai tranteasca usa ?
   Individu', era portretul clasic al drojdierului din carciumile romanesti de la sate : 50 ani, zbarcit, privire bovina. Canadian, of corse. Care incepe sa se umfle si sa se inroseasca de nervi, si tipa la mine ca este a doua oara cand i se spune astazi, din acelasi apartament, ca tranteste usa : de ce ?
Pai poate pentru ca trantesti usa ?
Atata mi-a trebuit ...parca i-am pus sare pe coada : cum imi permit sa-i fac lui observatii, ca el sta temporar in apartament, ca ajuta la renovarea blocului, si familia lui este proprietarul blocului.
    Good for your family, dar asta nu iti da dreptul sa ma deranjezi pe mine si sa-mi trantesti usa in creieri !

A intrat nenea in crize, si-a descuiat usa tremurand, mi-a aratat ca usa lui se inchide greu si trebuie sa o traga mai cu putere, si face zgomot. Pai du-te la Santa Claus si da-i notice sa ti-o repare. Pleaca omu' in draci, ca imi permit sa-i vorbesc asa, cand familia lui e proprietarul blocului. Moah, asta astepta sa-i fac temenele si sa-l aplaud ca mi-a facut cinstea sa-mi inchirieze gaura lui construita acum 70 de ani ?
   A doua zi, se intalneste omul meu cu el, si ii zice ( cu gand sa-i spuna sa nu mai tipe la mine, ca nu e cazul ) ca a auzit ca s-a intalnit cu mine. La care drojdieru', brusc, a devenit foarte amabil : ca vai, ca scuze, ca o sa fiu foarte atent cand inchid usa, si uite, eu nu vreau sa deranjez, si o sa repar cu manutele mele usa ! Wow !
    Toate bune si frumoase acuma. Da' fara ifosele de cocalar nu putea sa repare usa ? Da, are si Canada cocalarii ei.

Prin comparatie, in cealalta chirie unde am locuit, proprietara era o canadianca la vreo 55 de ani, care din cand in cand venea si locuia cateva saptamani in bloc. Femeia era de o amabilitate rara : saluta prima pe toti chiriasii, ii intreba ce mai fac, daca se simt bine in bloc bla-bla. Intotdeauna era imbracata simplu, sport, fara ifose, fara etalare de bogatie. Si avea zeci de blocuri in proprietate, in Canada si SUA. Intotdeauna circula cu taxiul. Daca nu mi-ar fi spus administratoarea blocului ca aia e proprietara, as fi jurat ca e un simplu chirias ca toti ceilalti .

Si trec de povestea cu drojdieru', ma duc afara la treaba mea. Cu pantaloni de camuflaj, dar cu buzunarele brodate si panglicute, cu o bluza roz pal si haina tot kaki cu gluga. Si adidasi.
   Urc in metrou, ma asez pe scaun : langa mine un negru de vreo 60 de ani. Mare si gras, cu burta revarsata pe scaunul de alaturi si cu o fata tampa. Care nu-si mai lua ochii de la mine. Si la un moment dat se apleaca spre mine, imi afiseaza un ambet batjocoritor si ma intreaba daca sunt din armata ? !
Primul impuls a fost sa-l intreb : Dar tu esti maimuta, ca te vad cam negru si cu nasul cam turtit ? Insa mi-am amintit ca nu pot sa-i zic asta, ca sa nu sara de cur in sus ca's rasista si l-am batjocorit .
    Asa ca m-am uitat urat la el, i-am scrasnit printre dinti ca nu's din armata, si m-am ridicat de m-am dus in spatele vagonului : macar sa nu-l mai vad, daca tot trebuie sa tac si sa indur, conform legii .

No comments:

Post a Comment

Pentru ca au fost crestinopati ramasi fara argumente in ceea ce sustineau si care au scris pe blog datele mele personale drept razbunare, comentariile vor fi moderate, ca sa prevenim si alte marlanii dinpartea " prietenilor" . Comentariile vor fi moderate. Forever.