Doctor Yourself

Tuesday, January 11, 2011

Maestrul manipulator

L-am intalnit pe maestrul manipularilor.

M-au sunat de la agentia care imi cauta mie de munca, sa-mi spuna ca au gasit ceva, sa ambalez chestii mici, salariul minim, fara contract, fara beneficii : ma duc ? Si trebuie sa muncesc in picioare ? Nu stie ...
   Dar unde-i locatia ? Cica nu stie, ca a citit in ziar anuntul. Ok....pai si eu pot sa citesc ziarele, dar tu esti agentie de plasare, deci e datoria ta sa afli detaliile, ca de asta iti iei comision.  Deci vei suna angajatorul, ii vei cere detaliile, dupa care ma vei suna pe mine sa mi le spui, si abia atunci iti voi putea spune daca ma duc sau nu. Si salariul minim mi se pare totusi foarte putin ...
 What ? ! Pai mai mult decat atat nu va putem obtine, astea's conditiile, acceptati sau nu !

Whaaat ? ! Uite cum sta treaba : statul va da voua vreo 6.000 - 8.000 $ cadooo, DACA imi gasiti mie de lucru ( pe langa comisionul care vi-l luati de la angajator ). De banii astia ar trebui sa imi obtineti un job mai bun decat pe salariul minim, fara contract, fara drepturi si in conditiii inumane de munca, asa cum ati facut ultima oara cand m-ati trimis la impachetat ziare in garaj, in pozitie de drepti ca la armata, timp de 6 ore.  Si i-am trantit telefonul.
     A doua zi suna telefonul si ma anunta ofuscata ca datorita faptului ca , comunicarea cu mine e "dificila "( ca m-am certat cu tot personalul din firma, am scris pe blog la vremea respectiva ), sa ma duc a doua zi la ei , ca au un sef nou, care vrea sa vorbeasca cu mine. Ok.
Ce am inteles eu? Ca a venit seful cel nou, si vrea sa ma traga de urechi ca n-am fost cuminte. Omul meu, mi-a tinut poliloghia clasica, de fiecare data aceeasi : NU te enerva. Nu le spune in fata ce crezi ( ha,ha ! ! )! Nu esti tu de vina ca ei sunt prosti si incompetenti ! Nu ii face scandal si astuia, ca in afara de mine si de prietena ta, nimeni nu te suporta, stii bine treaba asta, nu ?
      Bai nene, ce-i asa greu de inteles, ca nu ma cert cu aia pentru ca's retarzi, ci pentru ca sunt nesimtiti si vor doar sa ma faca la buzunare la modul golanesc, fara sa se deranjeze sa-mi gaseasca un job in care, macar sa lucrez in conditii umane, daca nu mai mult !

M-am impachetat si am plecat spre agentie cu tot arsenalul de razboi pregatit de atac : abia asteptam sa calce pe coada seful cel nou ....
Cand intru ....surpriza : era un tibetan ! M-am topit ca inghetata, ca tibetanii au efect garantat de Distonocalm, asupra mea ... nu stiu de ce, probabil ii asociez cu calugarii tibetani, cu calmul, linistea, bla-bla. Oricum, am functionat ca si cainele lui Pavlov.
Si nenea tibetanu' si-a intins artileria grea a manipularilor : mai rar asa ceva ... le enumar cu liniuta...

--- mi-a povestit el cum , in oraselul in care s-a nascut el acum ceva vreme, ei erau singura familie "diferita" si toti se uitau ciudat la el, si era greu. Nu ca acuma, cand sunt toate natiile pe aici. MORALA : empatizez cu tine, stiu cum e sa fii diferit ...suntem pe aceeasi coarda. ...sunt de partea ta...

--- next a fost sa-mi spuna ca nu da 2 bani pe psihologi si pe povestile lor. Ca el nu crede ca as avea vreo learning disability, pt ca uite, am facut o facultate, il pot intelege, sunt inteligenta, n-am nimica. MORALA : ai incredere in tine, nu te complexa ca ai avea probleme. Sugestioneaza-te pozitiv, si problemele dispar : curata magie !
    In mod normal, cand cineva incearca sa ma manipuleze, ii spun pe loc ca stiu ce face, sa se opreasca, pentru ca nu tine. Si imi atraga pe aceasta cale, "simpatie" garantata.
Da' omul asta era atat de cald, incat am zis ca trece de la mine ....hai sa ma fac ca nu pricep si sa-i dau o sansa. Sa vedem pana unde merge.
     Insa ma manca sa-i spun ca nu's inculta si stiu si eu ca learning disabilities nu afecteaza inteligenta,n-am nici complexe pe subiect, si stiu exact ce limitari am. Adica nu pot nega niste chestii evidente, de care ma lovesc in fiecare zi.

--- Dupa care, m-a manipulat emotional :s-a apucat sa-mi spuna ca animalele sunt cei mai buni si mai onesti prieteni, si bla-bla ( la mine in dosar scria ca vreau job cu animalele ). MORALA : empatizez cu tine, sunt ca tine, avem aceiasi prieteni... sunt de partea ta ... percepe-ma ca pe un prieten ...

Cred ca nu paream prea exatziata, ca a trecut la level 2 :

--- ah, vii din Romania, de la CIOCECU ? Pai sa stii ca si in Canada este tot comunism, doar ca e cu fata umana. Ah, de ce esti surprinsa, nu ti-ai dat seama ?
Mi-am dat seama, da; sunt surprinsa ca TU ti-ai dat seama de asta ! !
Si el : Pai eu sunt primul canadian onest si destept pe care il intalnesti ?
Exact ....primul , din 4 ani de locuit aici ... Nice to meet you !
Si ne-a umflat rasul pe amandoi ....

--- Dupa care, mi-a spus revoltat ca intreg sistemul e sick si e o cangrena, si ca ar trebui desfiintata treaba cu agentiile de plasare si reorganizat totul. Da' nu se vrea, ca sunt in joc sume imense de bani, ca donatii, care sunt incasate degeaba de agentii. Ca exploateaza imigrantii. MORALA : empatizez cu tine, fac tot posibilul sa te ajut, nu's ipocrit ... uite, chiar am fost onest cu tine ...
   Si eu ii zic ca are dreptate, asta-i a doua agentie care ma exploateaza.
Daaa ? Pai ce s-a intamplat, ca a auzit ca pe o una din agentie am injurat-o, cu alta am refuzat sa lucrez, cu restul personalului m-am certat ...
I-am povestit de fiecare si am ras amandoi. Si mi-a dat toate garantiile ca el incearca sa ma ajute, sa-mi gaseasca job la animalute : si marmota invelea ciocolata in staniol ...
Moaaaah, s-o vedeam si pe asta !

Mi-a spus ca el a terminat scoala de terapie prin hipnoza ( aha ! ), si ca in Canada e o mizerie si o exploatare totala.
Daaa ? Pai de ce mai stai in Canada ?
Punct ochit, punct lovit, ca l-am prins pe picior gresit si fara replica. Mi-a ingaimat doar ca stii, de exemplu, cand vii dintr-un regim comunist unde n-ai drepturi si ajungi in Canada, asta e un pas inainte, nu ?
Pai si, si ? Nu e de datoria ta sa te duci mai departe, intr-o tara mai buna, daca tot te vaieti ca aici e de cacao ? Sau ar trebui sa fiu incantata ca nu mai stau la coada la ulei si nu mai cumpar paine pe cartela ? Si sa cred ca din cauza asta am ajuns in rai si ca mai bine nu se exista, nu se poate si nu merit mai mult ?
Da' n-am zis nimic, ca-i tara lui, si  am vrut sa fiu politicoasa . Remember : nu-i vina mea ca ei sunt retarzi ? !

Daca data viitoare o sa-mi serveasca iarasi manipulare, o sa aiba o mica surpiza ( cum au avut si colegele lui din agentie ) .... chiar daca mi-a facut onoarea sa se ocupe personal de mine.

No comments:

Post a Comment

Pentru ca au fost crestinopati ramasi fara argumente in ceea ce sustineau si care au scris pe blog datele mele personale drept razbunare, comentariile vor fi moderate, ca sa prevenim si alte marlanii dinpartea " prietenilor" . Comentariile vor fi moderate. Forever.