Doctor Yourself

Wednesday, January 12, 2011

La Varice S.R.L.

Zilele trecute m-au sunat sa ma duc la impachetat ziare , "on call " .
Si am plecat la "garajul " in care munceam :


Dupa cum v-am mai spus, organizarea era in asa fel, incat sa scoata maximum de profit de pe urma muncitorilor ( lucrai singura la masa, erai in imposibilitatea de a vorbi cu colega, din cauza distantei ... n-aveai scaun, ca sa nu fii tentata sa tragi chiulul cateva secunde ... ) . Nici macar mese nu existau, ci erau doua scanduri puse peste rolele de hartie :
 
 

Data trecuta m-am tepuit, ca n-aveau hartie igienica la toaleta .... V-ati sters vreodata la coor cu hartie tipografica ( de 2-3 ori mai tare decat ziarul si singura disponibila in "baie ") ? Nici eu : ca aveam servetele de hartie in geanta ...

"Baia " . De ce oare ma simt ca in Wc-urile publice din garile uitate de lume, din Romania ?

Ce e chestia aia verde ? Acolo ar trebui sa existe sapun lichid. Da' teapa, ca e doar un praf verde si suspect ! Motiv pentru care mi-am pus sapun cu mine in geanta ...

Cat de hapsan si disperat dupa profit trebuie sa fii, astfel incat sa iti manaci de sub unghii, pentru un sul de hartie igienica si un sapun ? Ca sa nu mai vorbesc de conditii de munca umane ....adica macar un scaun ... Ca am ajuns acasa mergand ca o rata, din cauza durerilor de muschi, si a trebuit sa iau un Advil ( panaceul canadian ). A doua zi, inca ma dureau muschii ...
    Cand sa ies din garaj sa plec acasa ....teapa ! Ploua cu bulbuci si eu n-aveam umbrela.... Da' avea tanti asta, careia ii puteti admira cizmele de cauciuc ( exact cum sunt alea de la tara din Romania, doar ca sunt colorate. Si la noi se poarta pe vreme ploioasa, indiferent de tinuta )

La garajul ala, dau nas in nas cu un nene care impaturea unul din ziarele romanesti care apar aici. Nu erau 100 bucati ... Care nene, dragut si amabil, ma intreaba cu ce poate sa ma jute, ca el "face " ziarul. Hmm, pai un job, ceva ?
   Siiigur ca daaaaa, pai uite-te in ziarul meu, ca sunt anunturi de baby sitter si ingrijit batrani . Nene, nu spal kkt dupa nimeni, si nici muci nu sterg !
Ah, daaa ? Pai atunci, da un anunt gratis la mine in ziar, ca iti cauti de munca, si romanii o sa te ajute !
Bleah ! Si mi-a pus in brate doua exemplare din ziarul lui.


Si acuma, viata bate filmul ... let's have fun ! ....
Ziarul asta ( nu o sa-i dau numele, ca n-am chef de scandal cu romanii ), e scris in cel mai pur limbaj de lemn comunist ! "Scanteia " de pe vremea lui Ceasca reloaded ! Cei care n-ati apucat limbajul de lemn, aveti acum ocazia UNICA, de a vedea asta, LIVE  ! Selectez doua mostre :
 
 

Dupa care, urmeaza pagina gretoasa "soap opera " pentru femei frustrate emotional : un articol in care ne povesteste cum s-a intalnit X cu Y la supermarket, si apoi s-au casatorit, au trait fericiti pana la adanci batraneti si au avut casa plina cu nepoti : de ce oare am impresia ca am citit povestea lui  Fat-Frumos si Ileana Cosanzeaza ?
   Poate pentru ca e acelasi sirop rupt de realitate ? Ia vedeti si voi, finalul ... nici copiii de scoala generala nu au o imagine atat de fantasmagorica si deliranta despre o relatie ( in stilul asta era scris intregul articol ).
La pariu ca, copiii mei din liceu scriau compuneri mai bune ?  :

Dupa care....gazeta de perete scolareasca, aia in care era nelipsita rubricuta cu "stiati ca ? " .
Fetelor, stiati ca s-a descoperit modalitatea de slabire rapida ? Ia vedeti aici, cum se topesc caloriile de zici ca nici n-au fost .... nu trebuie decat sa ve desenati pe perete ....loc de dat cu capul ! :

V-ati enervat ? Aveti grija , cu sangele in obraji, ca vi se inroseste stoomacul ! O fi de bine, o fi de rau ?

Tot la categoria "Stiati ca ?", enuntul care va pune la incercare logica elementara : creierul contine celule nervoase ! Da' ce voiai sa contina, tarate ?
Voua nu vi se pare ca astea's informatii care le-am asimilat prin calasa a 8 a  Scolii Generale ? Clar ca astia cu fituica lor cu pretentii de ziar, ne cred retarzi ! D-le, da' insultati inteligenta cititorilor !

Articolul urmator m-a lasat muta :  amintiri din armata, de acum N-spe mii de ani, cand era obligatorie !
Pai asta povestesti cu amicul la o bere, nu scrii intr-un ziar al diasporei ! De ce m-ar interesa pe mine, cate WC-uri ai spalat tu cu periuta de dinti, acum 20 de ani ? Zau asa ...

De departe, cireasa de pe tort este articolul reclama, al unui agent imobiliar roman. Eu am subliniat 3 perle, dupa care am renuntat ... omul e teroare !

Intai isi da cu firma in cap, cu o minciunica , asa, ca sa stim cu ce fel de om avem de-a face . In plina criza, el vine si ne anunta ca locurile de munca....au crescut ! Asta in timp ce statistica canadiana arata cum se inmultesc somerii , se inchid business-urile si se dau afara oamenii din joburi. Urla ziarele pe tema asta. Numai romanasul nostru ne minte cu tupeu de borfas :

Acuma, ca a tinut sa ne lamureasca despre calitatea lui umana, ne lamureste fara dubiu si asupra profesionalismului sau : chiar daca pe viitor se prevede o scadere a preturilor caselor, voi cumparati acum ( daca se poate, cu mine ), ca acum e cel mai potrivit moment ! Asta e parerea lui de profesionist ....
 Ca da, dupa ce scad preturile, dupa cum se prevede, o sa va dati pumni in cap ...

Dupa cxare, isi da cu firma in cap la modul definitiv : desi ne spusese ca umbla vorba ca vor scadea preturile, el totusi ne asigura ca in viitor, preturile caselor vor creste. Stie el, dar nu ne spune de unde ....secret profesional !
Sa mori tu, ca o sa creasca preturile ! Cum ai aflat asta ? Ti-ai dat in bobi, ti-ai dat in carti, ai citit zodiacul ? Ca noua nu ne sufla nici un cuvintel .... trebuie sa-l credem pe cuvantul de "profesionist " . Si sa ne cumparam case : neaparat cu el ....  Voi v-ati da banii pe mana astuia ? Nici eu ! Nici macar reclama nu-i in stare sa-si faca, daramite sa-si mai faca si jobul ...

Bun, deci am aflat cum stau treburile cu piata imobiliara in Canada, am aflat si viitorul ei, nu ne lipseste decat un singur lucru : sa invatam care-i rolul diasporei ! Invatatura expusa intr-un alt articol, care se termina apoteotic : sa invatam in tarile straine, si apoi sa dam fuguta in Romania, sa punem in practica, si asa, sa ducem Romania pe cele mai inalte culmi de progres si civilizatie !
Am si eu o intrebare : tu cel care ai scris articolul, de ce pana mea nu esti acum in Romania, pe baricade ? Ca banuiesc ca in atatia ani de Canada, ai invatat deja cum se sterg batranii la coor, cum se spala podelele, cum se aseaza marfa pe rafturi si cum se face munca de birouri level entry ?
Ceea ce ma nedumereste si mai tare, este de unde pana unde sunt eu datoare sa ma duc in romania ca sa-i civilizez si sa-i educ pe Romani ? Ca autorul articolului, in cel mai pur stil de propaganda comunista, doar ne expune ideile forta, fara a da nici un fel de justificare .

Nenea cu maculatura lui de ziar, si-a umplut paginile cu tot felul de rubricute cu fragmente de beletristica ( who care ? ), cu articole de descriere a manastirilor din Romania si evident, nu putea lipsi pagina de brainwashing :

Si acuma, am avut o intrebare legitima : cum poate proprietarul ziarului, sa dea bun de tipar la asa ceva ? Si de ce ? Dupa care, se mira ca are tiraj minuscul ...  De ce si-ar baga banii intr-o afacere, pe care habar n-are sa o conduca sau poate nici nu-i pasa, judecand dupa calitatea articolelor ? Explicatia am gasit-o scrisa pe prima pagina a ziarului, cu litere minuscule :

No comments:

Post a Comment

Pentru ca au fost crestinopati ramasi fara argumente in ceea ce sustineau si care au scris pe blog datele mele personale drept razbunare, comentariile vor fi moderate, ca sa prevenim si alte marlanii dinpartea " prietenilor" . Comentariile vor fi moderate. Forever.