Doctor Yourself

Tuesday, January 11, 2011

Home sick

In Rai, boala imbecilitatii ( adica banala plictiseala ), se numeste pompos ... "home sick ". Si e o boala serioasa, pentru care te duci la psihiatru, te plangi ca iti da depresii, si te te pricopsesti cu retete de antidepresive. Si cu o lista de "activitati", care sa alunge plictiseala adusa de imbecilitate.
  A devenit o problema nationala....am gasit articole in ziare, cu solutii home-sick. Canadienii, cand afla ca nu am job, fac o fata din aia lunga si compatimitoare, de parca le-as fi spus ca mi-a murit pet-ul .
     Si ma intreaba cu voce stinsa si ochi bovini, daca imi e greu cu home-sick ? Iau antidepresive ? Cum ma descurc cu  asta ?

E clar ca e boala retarzilor care se plictisesc acasa. Eu nu-i inteleg de nici un fel : cum sa te plictisesti singur acasa, cand realitatea e atat de palpitanta ( bate orice film ) si sunt atatea lucruri de descoperit, daca te apuci sa studiezi ?
  N-are ziua suficiente ore, cate imi trebuie mie, ca sa studiez. In fiecare zi descopar o chestie noua, care ma tine lipita cu ochii de monitor, ca sa aflu mai multe.. tocmai acum, cand informatia este atat de accesibila ....
Personal, nu -i pot intelege cum pot sa stea pe scaune, cum pot sa respire, fara sa intelegeaga CUM si DE CE ? si cum pot sa traiasca asa, ca niste plante, fara sa aiba curiozitatea sa sape dupa informatii noi, in fiecare zi ? Eu mi-as baga unghia in gat de curiozitate .
   Pentru mine statul in casa, e mai palpitant decat viata lor de roboti , si tot pe mine ma compatimesc !

Ma tot gandesc ca li se trage de pe la varsta de 3-4 anisori, cand invata ....regulile.


   Cand li se spune , (in loc de explicatii ), li se expun regulile de urmat. Si gata. Nu, nu trebuie sa-ti bati capul sa gandesti si sa faci conexiuni, ci doar sa urmezi instructiunile : sa o tii ca robotelul pe felia pe care ai fost programat.
  De aici vine si celebra intrebare imbecila, pe care sunt drasati toti copilasii sa o foloseasca, atunci cand se trezesc intr-o situatie pentru care....nu au reguli : Eu ce trebuie sa fac in situatia asta ? Da, nu cumva sa gandeasca si sa improvizeze, sa fie spontan, ca e "danger". Trebuie mers si intrebat parintele, superiorul, vecinul, colegul, daca nu cumva stie el instructiunile de urmat. Adica merge copilul la altcineva mai mare, ca sa-l ....programeze. Exact ca pe un robotel.
     Si bineinteles ca , o sa-i fie foarte clar oricarui copil ca nu trebuie sa-si bata capul sa conexeze informatiile, sau sa gandeasca, sa-si puna intrebari. Nu : wrong way ! El trebuie doar sa urmeze instructiunile.
    Nu ma mai mir ca atunci cand e adult si e lasat singur in casa mai multa vreme ....in lipsa unor instructiuni, omului i se pune creierul pe off, si devine brusc ... "home sick". Da, dupa care da fuguta la psihiatru, sa-l programeze ala cu ceva instructiuni stupide, gen " ce sa fac cand sunt singur acasa" ?


Da, am gasit niste articole din astea, de programare a imbecililor plictisiti singuri acasa, si m-am ingrozit. De ce ? Pentru ca toate, foloseau acelasi tipar : solutiile NU cumva sa te puna sa-ti folosesti creierul.
Sa vedem niste mostre :
--- incercati sa dormiti  ( asta suna a evadare din lumea reala ).
--- faceti o baie cu spuma ( Mda, foarte palpitant. dilema mea este :  trebuie sa-mi cumpar ratusca de plastic, pentru efect maxim ? )
--- uite-te la filme. ( orice, numai sa stai rupt de realitate, hipnotizat...sa nu-ti folosesti creierul )
--- joaca Darts si alte jocuri ( Sotron avem voie ? )
--- ia-ti pijamaua favorita ( Si aia care dorm goi, ce trebuie sa faca in situati asta ? Huston, we have a problem ! )
--- picteaza-ti unghiile ( Neaparat cu oja rosie, in cazul in care esti barbat )
--- deseneaza ( daca se poate, folositi cartile de colorat ale odraslelor voastre. Va asiguram ca nici nu o sa observe ... )
--- fa-ti poze singur ( in cele mai ciudate ipostaze, si apoi posteaza-le pe Facebook, sa le vada si prietenii vostri )

Cam asa stau lucrurile. La magazinul in care lucram pe vremuri, sefa canadianca, muncea zi lumina ( salariul ei de managera era doar cu vreo cateva sute de dolari mai mare ca al unui vanzator ). Facea ore suplimentare benevol, neplatita, totul pentru bunastarea firmei. La un moment dat, s-a angajat sa zugraveasca si sa decoreze magazinul singura, tocmai ca sa faca economii firmei : femeia se lupta sa iasa in fata si sa fie apreciata.
    Ne-a rugat pe noi, personalul, sa venim sa o ajutam in weekend, ca nu are cum sa faca totul singura. Pana la urma, a venit cu prietenii si si-a facut treaba. Iar pe noi a fost suparata ca am lasat-o balta si ne-a spus ca nu poate sa inteleaga de ce ne grabi cu totii sa mergem acasa. Ce facem acasa, nu ne plictisim ?
    I-am zis ca nu ne plictisim, ci doar ne traim viata, in putinul timp care a ramas dupa ce venim de la job. S-a uitat confuz la mine ... E limpede ca nu pricepea.

Nu, astia chiar nu pricep. Chiar sunt seci, goi pe dinanutru : jobul e centrul si scopul vietii lor. Si cariera. Ca daca n-ar avea jobul care sa-i tina ocupati zi lumina ( socotesc si orele petrecute in masina, pana la job si inapoi ), ar avea ....home-sick !
   Niciodata n-au o parere personala, niciodata nu spun cu voce tare ce gandesc ...intotdeauna raspund in doi peri sau in sablonul " politically corect ". Oare ce bai or avea ?  Numai in epoca ceausista se fereau oamenii sa aiba opinii si sa spuna cu voce tare ce gandesc ! Nu mi-am imaginat ca voi ajunge sa mai vad asta vreodata ....

Mie mi-e mila de ei, cand ii vad cu zambetul ala fals intins pe fata, ca niste maimute de la zoo.
Ati vazut cum noii nascuti, dupa ce mananca, sunt scuturati de mamici, ca sa ragaie si sa nu-i doar burtica apoi ? Cam asa am si eu impulsul sa le fac astora, poate-poate o sa se trezeasca.... Imi sta pe limba sa le dau si lor vestea cea buna : Woke up, man ! Poti fi tu insuti .... nu-i nevoie sa te maimutaresti si sa te feresti sa spui cu voce tare ce gandesti !
   Asta inca e o dilema pentru mine : de ce se chinuie asa de rau, sa fie altceva decat sunt ? Parca toti sunt trasi la Xerox : generatia zombi ....

1 comment:

  1. tu stii ce e aia "home sick"? faci o mare confuzie, ia mai citeste , documenteaza-te si vino cu update, daca tot zici ca esti curioasa.

    ReplyDelete

Pentru ca au fost crestinopati ramasi fara argumente in ceea ce sustineau si care au scris pe blog datele mele personale drept razbunare, comentariile vor fi moderate, ca sa prevenim si alte marlanii dinpartea " prietenilor" . Comentariile vor fi moderate. Forever.