Doctor Yourself

Tuesday, January 11, 2011

Happy Imigrant

N-am crezut ca voi apuca sa o vad si pe asta ! Ieri seara, am intalnit imigrantul perfect, fericit, 100 % integrat. De fapt, eu am o vaga banuiala ca tipul s-a nascut canadian, fara sa stie : ca altfel nu se exista.
   Omul e ucrainean, cam 30 ani. Dar vorbeste o romana de strada ....perfecta ! Daca nu ne-ar fi spus ca e ucrainean si ca doar 2 ani a stat in Romania, as fi crezut ca e roman neaos. Vorbeste o romana "de dupa blocuri " , cu un usor accent moldovenesc.  Da' moldovenesc din Moldova noastra, nu din aia de peste Prut . Adica nu are arhaisme in vocabular si nici nu vorbeste o romana veche .
Chiar facea misto de moldovenii de peste Prut ca vorbesc o romana dubioasa pe care el nu o intelege. Ca in Moldova e ceva normal sa vezi scris pe firmele magazinelor " Magazin vesnic, cu preturi de mizerie" ... In traducere : magazin non-stop, cu preturi mici ...
   El spune ca a venit in Romania sa-si caute de munca, si a invatat romaneste de la prieteni, un cuvant de aici, unul de colo : dati-mi voie sa nu-l cred. In doi ani de invatat o limba lautareste, nu ai cum sa stapanesti limba la asa nivel de finete .

Si ne povestea cat de tare ii place in Canada, pentru ca nu a trebuit sa faca nici un efort, si totul i-a venit de-a gata : a venit din Israel, cu cetatenie evreiaca, si aici evreii i-au serviu job bine platit in IT, fara ca nici macar sa trimita vreun CV ! Ok ...
   Jobul ca jobul, da' un job in It poti gasi si in alta tara. Deci, de ce e atat de incantata de Canada ? Simplu : pentru ca poate sa mearga la hokey, la sky, la barbeque, la cinema, in mall. Aha, stai sa diger mai bine : in Canada e minunat, pentru ca poti sa-ti rupi picioarele la sky, 9 luni pe an ...
Concret, nu mi-a dat nici un argument care sa stea in picioare, decat ca aici are parte de distractii superficiale ( socializare si sport ), adica distractii inferioare,exact cele care stimuleaza simturile si pentru care nu ai nevoie de creier. Sa inteleg, ca pentru a te simti integrat in tara asta, n-ai nevoie de creier : doar ia-te dupa turma si fi superficial !
   Nu, nici un cuvant despre sistemul care are grija sa te lase sa mori inglodat in datorii ( ca n-ai cum sa faci altfel ), despre exploatare sau despre calitatea execrabila a sistemului sanitar si a mancarii. Greu de crezut ca un tip asa istet, chiar nu observa realitatea din jurul sau . Si mai greu de crezut, ca un tip asa istet, se complace intr-un stil de viata superficial, fara sa-si puna anumite intrebari ....

Concluzia mea e ca tipul ori e prost, ori face pe prostul : adica in ambele cazuri, trebuie sa fii retard ca sa-ti placa in tara asta ... ( no offense pentru aplaudacii Canadei ) ...

Ca veni vorba de retarzi : am facut cookies, prima oara in viata mea. are omul meu un coleg de serviciu, canadian , care a scos din sarite o companie intreaga, de la portar la CEO. Nimeni nu rezista sa lucreze langa el ...s-a certat cu toata lumea . Omul meu e singurul care rezista langa el de ani de zile. a venit pana si CEO-ul sa-l intrebe cum face de rezista sa lucreze cu beleaua  ? Si omul meu l-a lamurit : mai bine intreaba beleaua, cum rezista langa mine...
   E retard ... e infantil ca toti canadienii. Inginerului sef i-a desenat desene obscene in carnetelul de lucru, i-a facut lap dance si i-a cantat "Happy Birdhey " de ziua inginerului, in fata tuturor ... Se tinea de glume infantile cu omul meu ; ii ascundea scaunul , si lui i se parea foarte funny ! Pana intr-o zi, cand s-a ridicat de la calculator, si omul meu i-a facut print screen la pagina in care lucra, si i-a pus-o ca poza pe monitor. Si a venit canadianu', da sa munceasca, nimic,nu raspundea la nici o comanda. a resetat, s-a chinuit, a injurat si nu s-a prins. De cate ori deschidea calculatorul, ii aparea pagina cu print screenul ... A sunat si la intretinere, ca i s-a blocat calculatorul, ca nu raspunde la comenzi, de au venit aia si au facut misto de el cat a incaput.
   De atunci, nu-i mai ascunde scaunul, dar cotcodaceste. De fiecare data cand vorbesc ;la telefon cu omul meu, el trage cu urechea si prinde cate un cuvant sau cate ceva. si repeta papagal in gura mare, tipa prin microfoane, da' habar n-are ce zice. Sta langa omul meu si repeta ce zice el  ( il aud prin telefon ), si stalceste tot, da' macar se chinuie sa pronunte corect .
   Ca orice canadian, e lesinat dupa cookies : o corcitura intre biscuiti si fursecuri, doar ca au picaturi de ciocolata in ele. De fiecare data cand vorbesc la telefon cu omul meu, asta incepe sa cotcodaceasca ca vrea cookies, sa i le fac eu, home-made ! M-a innebunit. Nu vrea prajituri, ca nu-i plac. El vrea cookies.
Mi-a facut poze cu animale cand a fost in SUA, numai ca sa-i fac cookies ... Azi i-am facut. Sunt curioasaa daca i-or placea.

No comments:

Post a Comment

Pentru ca au fost crestinopati ramasi fara argumente in ceea ce sustineau si care au scris pe blog datele mele personale drept razbunare, comentariile vor fi moderate, ca sa prevenim si alte marlanii dinpartea " prietenilor" . Comentariile vor fi moderate. Forever.