Doctor Yourself

Tuesday, January 11, 2011

Gandacul de aur

Va mai amintiti de soricelul Jerry ?  L-am vazut din nou in casa, si am descoperit pe unde venea : venea din pereti ( ca sunt din placaj si sunt dubli ), intra pe sub plinta din baie, chiar din spatele cazii. Cand m-am uitat cu atentie, plinta de pe un perete intreg era desprinsa, umflata de apa, de puteam sa bag degetele in pereti. Nu e ceva neobisnuit in blocurile de rent, in care nimanui nu-i pasa de calitatea renovarii : sa se vada doar ca a fost renovat....finisajele ....who care ?
    Am cumparat bureti de sarma, din aia spiralati, si i-am indesat sub plinta ... si mi-am vazut de treaba fericita, incantata ca Jerry nu va putea sa roada sarma. Eh, pe dracu' ! Jerry al nostru, n-a putut sa roada sarma, insa a putut sa ....traga sarma in perete ! A tras-o inauntru, si-a eliberat gaura si a inceput distractia.
    Eu ...draci pe mine. Sunt convinsa ca daca le-ai darama stora paper-houses ce le au, o sa fuga mii de soareci din pereti ... Astea's case cu soareci, nu case din lemn !
Am pus alt burete sub plinta, pe care l-am lipit cu super-glue. Intr-adevar, Jerry n-a mai putut sa-l scoata, insa ... nici n-a mai putut sa intre in pereti ! Adica i-am astupat gaura, fix cand el era plecat in croaziera la mine in casa ! De doua zile se invarte bezmetic prin casa, cautandu-si o iesire, si nu gaseste. a incercat sa roada in camera, la radiator : nimic. E innebunit, noi la fel ...toata noaptea se invarte ca un titirez. Eu sper ca pana la urma s agaseasca iesirea ... pe sub usa ! Ca aici, usile sunt taiate cu 2 degete mai sus de podea, TOATE. Inca nu m-am prins care-i rationmentul, insa iarna stam cu carpe mototolite sub usa ....noroc ca e caldut sipe hol !

Stiti bancul al cu piticul, care se bucura cand vede un pitic mai mic ca el ? Cam asa am patit si eu cand am citit in ziar ca intr-un alt bloc de rent, e invazie de soareci. Da' invazie serioasa, nu asa, un soarece-doi, ca la mine ! Un chirias povesteste ca pisica lui a prins 60 de soareci : pariem ca pisica a fost extaziata ? Unde mai prinde ea un asa safari, urmat de un adevarat festin ?
     Altii povestesc ca sunt invadati de gandaci si plosnite d'alea cum sunt aici la moda. Si sunt disperati. Au facut miting in fata firmei care administreaza blocul, si i-au decernet premiul " Gandacul de aur " ....
Pe firma o doare la bascheti ... nu-ti convine, muta-te ... dupa ce iti expira contractul ( adica peste 1 an )
Premiul Gandacul de aur se acorda de ani de zile, ceui mai prost management : aici gasiti situl organizatiei, premiile in decursul anilor si articolele in presa despre ei  http://www.goldencockroach.org/media.php
Link catre articolul din ziar http://www.metronews.ca/toronto/local/article/606778--golden-cockroach-award-goes-to  comentariile la articolul din linkul asta, fac toti banii ....

Ca sa fie lucrurile mai clare, aici piata de inchiriere imobiliare e impartita in doua : sunt firme ( detinute de 1 sau mai multi proprietari ), care inchiriaza apartamente. Si tot blocul e de inchiriat....functioneaza cumva similar cu regimul hotelier din Romania : nu, nu ne face nimeni room-service ... Astea's blocurile de rent, in care stau amarastenii : imigranti, studenti, batrani, adolescenti abia scapati de acasa. E un fel de seregare subtila, a populatiei : amarastenii stau in blocuri de rent, aia ceva mai spalati isi cumpara case, sau se muta in condo.
   Condo sunt de fapt blocurile cu apartamente individuale, detinute de proprietari diferiti, in care ei locuiesc si pe care, le inchiriaza unii. Adica asa cum e in Romania si in Europa. Si chiriile aici sunt mai mari, conditiile mai bune ( inclusiv ai voie sa detii masina de spalat rufe ! in blocurile de rent esti evacuat rapid daca comiti infractiunea ). In blocurile de cndo, lumea e mai selecta, nu's toti amarastenii, insa problemele sunt cam tot alea : vecini uraltori, plozi care te deranjeaza , caini care latra, etc.

No comments:

Post a Comment

Pentru ca au fost crestinopati ramasi fara argumente in ceea ce sustineau si care au scris pe blog datele mele personale drept razbunare, comentariile vor fi moderate, ca sa prevenim si alte marlanii dinpartea " prietenilor" . Comentariile vor fi moderate. Forever.