Doctor Yourself

Tuesday, January 11, 2011

Eutanasie

Pe la noi, exista doar doua anotimpuri : anotimpul constructiilor si anotimpul sinuciderilor. Adica vara si iarna ...
Iarna, tot mereu cand ies din casa, gasesc circulatia pe o linie de metrou intrerupta temporar : iarasi s-a sinucis cineva. Sau se arunca de pe un pod inalt, exact pe autostrada, in fata masinilor.
Acuma, nu inteleg de ce oamenii sunt atat de ofuscati pe cei care aleg sa se sinucida. Probabil din cauza brainwashing-ului religios. Ca viata e sacra. Sacra ?
I-am intrebat de ce e sacra, si n-au fost capabili sa argumenteze ceva care sa stea in picioare. Din moment ce NU STIM ce este viata, cum am putea stii ca ea este sacra ? E ca si cand, cineva care nu a mancat in viata lui ciocolata, ar declara ca aceasta este dulce si are alune in ea ! E stupid. Si apoi, cum sa fie viata sacra, din moment ce zeul ala care ii da sacralitatea, lipseste cu desavarsire din peisaj ?
Dar oricum, majoritatea oamenilor nu gandesc, ci doar aplica niste tipare de gandire agatate de prin scoala, familie, societate. Si uite asa, viata e sacra si nu ne apartine. Nu zau ? Dar ce, poate altcineva sa traiasca viata in locul meu ? Adica e viata mea, dar de fapt nu e a mea ....e sacra ! Si daca tot nu stim ce este viata, apoi musai trebuie pusa in spinarea zeului : tot ce ne depaseste intelegerea, vine si e cauzat de catre zei. Limpede si fara doar si poate. Prin exact acelasi rationament aiuritor, cu care cei din Evul Mediu considerau ca zeul le trimite ploaia ( ca doar nu stiau ce este ea si de unde apare ).

Ma gandesc ca oamenii care se sinucid au dreptul de a alege sa traiasca sau nu. Si apoi, daca sinucigasii exista, vinovatul este societatea de tip sclavagist in care traim. Unii oameni sunt mai sensibili, si nu fac fata scaviei de o viata : unii se drogheaza, altii se sinucid. Iar altii n-au probleme existentiale, pentru ca "fericiti cei saraci cu duhul ".
Da, din sclavie nu exista iesire, si atunci unii prefera sa "out" : sa multumim din inima parintilor, ca ne-au condamnat la o viata in sclavie !
Da, doar ca sistemul nu iti permite sa faci ce te taie capul cu viata ta. Si atunci, oamenii sunt siliti sa incerce tot felul de scenarii de sinucideri, mai mult sau mai putin dureroase. Si nu doar ca se chinuie pe ei insisi, dar mai oripileaza si pe cei care se nimeresc prin preajma, de multe ori copii. E aberant, este un mod absolut salbatic si primitiv de trata moartea ( din partea sistemului, vorbesc ). De ce nu le poate da dreptul sinucigasilor, sa aiba o moarte normala, lipsita de dureri, si fara sa traumatizeze pe cei din jur cu ea ? Bine ca le da dreptul sa aiba o inmormantare decenta ! Cu ipocrizie maxima...


Altii care prefera sa sfarseasca cinstit si demn sunt batranii. Mi se pare cat se poate de logic si de bun simt . Ii vad pe batranii aceia cu viata sacra, si ma minunez cat de masochisti pot sa fie : plini de boli, de chinuri, multi nici nu se mai pot deplasa, stau in dureri si asteapta sa vina moartea. Si nu doar ca stau si asteapta, ci se chinuie pe ei insisi, si ii chinuie si pe cei din jurul lor. Pentru ce ?
Nu-i inteleg : asta e masochism curat, pur, 100 %. Ei stiu foarte bine ca nu se vor mai face bine niciodata, ca viata lor nu se va mai imbunatati, si ca vor muri curand : in cazul acesta, de ce continua sa se mai chinuie ? Pentru ca exista doar un singur final al acestei situatii : moartea !
Si da, este foarte maschist sa continue sa se chinuie aiurea, uneori chiar si ani in sir. Daca li s-ar permite sa fie eutanasiati, li s-ar face un bine si lor, si celor din jur, si societatii in general.


Si mai sinistru mi se pare atitudinea sistemului, care ne dreseaza de mici, si stipuleaza in Drepturile Omului, ca omul are dreptul la viata. Dar dreptul la moarte, de ce nu-l mai am ? E nedrept si necinstit . Imi rapeste mie, ca fiinta umana, un drept fundamental : dreptul de a-mi exercita dreptul la viata, sau NU !
Adica, e stupid. Pentru ca moartea, face parte din viata care imi apartine....in calitate de sfarsit normal, firesc al vietii. Ca si etapele vietii , adolescenta, maturitatea : fac parte din viata. Daca vreau sa traiesc aceste experiente in viata le traiesc, daca nu, le evit : dar am dreptul la ele, si fac parte din viata. Ca si moartea. Eliminand din Drepturile Omului dreptul la moarte, este ca si cand as institui dreptul la viata, dar as interzice oamenilor sa devina adolescenti, sau sa devina maturi.
E absurd sa interzici oamenilor sa intre intr-o alta etapa a vietii, prin proprie vointa si sa-i fortezi sa o fac doar natural, chiar daca le-ar aduce prejudicii.


Aceasta atitudine mai sus expusa , este exact negarea progresului stiintei : desi ne permitem o moarte scutita de dureri si mai devreme decat se poate natural, interzicem aceasta. Atunci, de ce nu interzicem si cezariana, pentru ca forteaza nasterea naturala ? De ce nu interzicem chirurgia, pentru ca deviaza de la starea si progresul natural al corpului ? Doar pentru ca, chirurgia ne tine in viata ? Si de ce ar trebui sa fim tinuti in viata cu de-a sila ?
Da, este dreptul meu, sa dispun de viata mea si sa aleg cand si cum sa mor : mi se pare absolut firesc si normal. Insa oamenii au fobie de moarte : nu discuta despre aceasta, nu se gandesc la ea, simai hilar decat atata, nu suporta sa vada sicriele expuse la vanzare, sa treaca pe langa cimitire....nimic din ce le-ar putea aminti ca intr-o zi vor muri. Tipic oamenilor ciudati : hai sa ne prefacem ca problema nu exista, poate dispare , cine stie ....


Nu mi se pare deloc normal ca altcineva sa decida asupra etapelor din viata mea : cand si cum sa mor eu. Asta se numeste sclavie. Dar traim intr-un sistem sclavagist, care opereaza cu dubla masura. Cand e vorba sa decid eu, ca individ, cand sa mor, sistemul vine si imi pune piciorul in usa ( ca doar isi va pierde un platitor de taxe ). Dar cand e vorba de un razboi, sistmul vine si ma trage de maneca : are nevoie de "eroi' care sa moara de buna voie, pentru interesul sistemului. Atunci brusc regulile se schimba, in functie de interesul sistemului sclavagist ; este foarte indicat sa ma lupt pana la moarte. Nu doar indicat, si chiar vor aprecia foarte tare asta, ma vor decora si o sa-mi cante fanfara : si la ce imi vor ajuta toate acestea, mort fiind ?
Pe aici pe la noi, cand mai aduc in tara cate unul care a fost ucis prin Irak, il aduc cu alai de la aeroport : cu limuzine, oficiali, steagul pe masina mortuara, circulatie inchisa si circul de rigoare. Nu cumva sa existe vreun trecator in zona, care sa nu fie informat ca un "erou" s-a jertfit pentru interesul sistemului. In fata convoiului, pun o masina neagra, pe care un militar scoate pe geam si tine fix, portretul inramat al "eroului" : toata lumea sa-l vada. Dupa care vor urma articole in ziar, invitatii la tv cu rudele eroilor, comemorari si tot circul de brainwashing de rigoare.
Inteleg deci, ca in cazul "eroilor" brusc viata s-a desacralizat si li s-a dat dezlegare sa moara si sa ucida . Probabil ca toti batranii care vor eutanasie, ar trebui sa se inroleze pentru Irak ....


Inteleg ca sunt o multime de oameni care o tin pe aia cu viata sacra si alte balarii : dar acesta nu este un motiv sa interzica eutanasia ! Pentru ca nu-i obliga nimeni pe care sunt contra, sa se eutanasieze ! Din acest motiv, mi se pare praf in ochi aruncat populatiei : nu legalizam eutanasia, pentru ca majoritatea oamenilor nu sunt de acord.
Si ? De ce ar trebui ca majoritatea sa fie de acord, intr-o problema care ne priveste PERSONAL ? Nu este o decizie care priveste majoritatea ! Este ca si cand ar trebui sa cer acordul majoritatii populatiei, ca sa ma casatoresc cu barbatul X. Sau ca sa decid daca sa am sau nu plozi. Pai ce e treaba lor ? N-are nici o legatura, nici un sens ! Dar e un bun motiv pentru a fraieri oamenii care gandesc ciudat.
Pentru ca 100 de idioti sunt impotriva eutansiei, unul singur nu mai are dreptul sa fie autanasiat ! Si ce legatura au cei 100 in situatia data ? Va zic eu : nici una.


Normal mi se pare, sa am dreptul al eutansie, fara sa fiu nevoita sa trec prin zeci de comusii, fara sa cer nici un fel de aprobare de la nimeni : e o decizie care ma priveste personal. Deci ceilalti nu ar avea de ce decida pentru mine.
De ce sa trebuiasca sa am nu stiu ce motive medicale , ca sa mi se aprobe dreptul la eutanasie ? Nu-i corect. Daca maine mi se pune pata ca vreau sa "out", ar trebui sa am dreptul sa fac aceasta, pur si simplu. Sa merg la orice spital, sa completez un formular, in baza caruia sa-mi ridic injectia letala : cu dreptul de a-mi fi administrata in spital, sau o sa ma joc eu acasa cu ea.
Fara nimic altceva .
Eu stiu cel mai bine cand, cum si de ce vreau sa ma eutanasiez : mai bine decat orice comusie. Si pana la urma, nu as avea de ce sa imi justific decizia, in fata nimanui....

No comments:

Post a Comment

Pentru ca au fost crestinopati ramasi fara argumente in ceea ce sustineau si care au scris pe blog datele mele personale drept razbunare, comentariile vor fi moderate, ca sa prevenim si alte marlanii dinpartea " prietenilor" . Comentariile vor fi moderate. Forever.