Doctor Yourself

Tuesday, January 11, 2011

El Patito

Ca sa-mi treaca mai usor ca nu pot pleca in Costa Rica sa ingrijesc broscutele, omul meu mi-a adus un prieten nou : un breloc cu o gargarita ! M-am topit dupa gargarita ....pe strada imi tin cheile in buzunar si in mana, ca sa ma bucur de gargarita. E superba si o iubesc mai tare decat pe orice alta jucarie de-ale mele ( mai mult decat pe broscuta de plus )....daca apas de antenute, isi desface aripile ! Pun poze :

Acuma, ca am gargarita, viata e mai usoara, si m-am dus la magazinul chinezesc sa-mi cumpar sparanghel. Acolo, ghinion de nesansa, ca , carucioarele erau legate una de alta, si trebuia sa bag o fisa ca sa se dezlege. Aveam fisa, da' nu pricepeam in ruptul capului in care gaura trebuie bagata fisa si cum. Asa ca am facut de planton, pana cand a aparut primul om, si l-am rugat sa-mi bage si mie fisa in carucuior. S-a uitat tanti cam lung, da' s-a executat si m-a scapat de belea. Dupa care, mi-a prezentat nota de plata : sa-i donez bani, pentru nu stiu ce puradei bolnavi, si mi-a bagat sub nas un carton cu poza unul plod.
    Deci eu nu inteleg de ce cer bani de la populatie, cand asta e treaba statului si a sistemului sanitar : e suficient ca omul e jumulit de stat la taxe, din care taxe ar trebui sa se dea asistenta acestor plozi bolnavi. Si de ce vin si cer iarasi de la omul de pe strada bani ? De ce nu se duc sa traga statul de maneca si sa-l intrebe ce a facut cu banii care se cuvin acestor copii ? Deci nu si iarasi nu.
Plus ca stiu din surse sigure si din interiorul astor asociatii, ca doar 30 % din banii donati merg spre cei care trebuiesc ajutati. Restul ....pentru plata angajatilor, activitati, etc. Adica donam bani pentru niste paraziti.
    I-am zis lui tanti ca " no job, no monney, no donations, I have to eat " . Credeti ca a renuntat ? Noooo ! Cred ca scria "fraier" pe fruntea mea .... Cica sa-i donez fisa de la carucior cand ma intorc, ca statul imi da nu 's ce refound la taxe ( pai sa doneze ea ).
Credeti ca a renuntat ? Nooooo ! Ies din magazin, si cine ma astepta in fata carucioarelor, gata pregatita sa-mi parceheze caruciorul si sa-mi ceara fisa sa i-o donez ? Normal, tanti cu puradeii ... Unii oameni nu pot intelege ca "nu" inseamna un refuz, si nu o acceptare. Sau isi imagineaza ca daca insista, imi schimba decizia, nu's.... Sau poatecredea ca daca m-a ajutat de doua ori cu caruciorul, ma voi simti obligata sa-i donez bani : nu m-am simtit ....


Ies de la chinezi, si dau o tura prin Food-court, ca vazusem in trecere o tejghea cu mancare indiana. Toate ca toate, da'nu pot sa trec indiferenta pe langa mancarea indienilor. Si aveau afisate sus, in loc de firma, poze cu mancarea, numele ei si pretul. scris mare si frumos " Veg biryani 5 $ " ( adica orez vegetarian ). Super ! Vreau si eu !
    Indianca ma asculta atenta, si o vad ca ia o caserola si incepe sa incarce cu orez. Noroc ca m-am uitat mai bine : tanti imi punea orez cu ciolane de pui ! N-am zis nimica, am crezut ca nu vad bine : in Canada asa ceva nu se exista. Dupa care, totusi, nevoita fiind sa accept evidenta, ii zic lu' tanti ca ala nu e vaggie si nu il vreau.
   Nuuu  ? Pai sa stiti ca nu mai avem veggie, si v-am pus d'asta cu pui !
Brava tanti, sa-l manaci tu , ca noua altfel ne-a fost intelesu' !
Si incepe tanti sa se tanguie  in cel mai pur stil tiganesc mioritic : va dam naut, avem mancare d nu's ce, etc. Daca n-ar fi fost dupa tegghea, cred ca m-ar fi tras de maneca sa nu plec. Da' am plecat, ca cu astia care merg pe principiul "las' ca merge si asa ", nu e bine sa ma incurc : daca in fata mea a incercat sa ma tepuiasca cu orezul, oare cum o fi cand imi pune mancare d'aia cu sos, de nu stiu ce ingrediente contine ? Cine stie cu cate cadavre o fi gatit nautul ala, care voia sa mi-l vanda mie !

Nici acuma nu stiu ce-a fost faza aia, ca peste tot in Canada au mancare vegetariana, mancare vegana, raw food, in orice local . Chiar mai multe feluri, sa-ti alegi. Numai tanti asta era cazuta in cap.
    Asa ceva numai in Romania mi se intampla. Ma disperasera : dupa ce ca se uitau stramb la mine, ma luau la interogatoriu ca ce bai am de nu manaca carne ? In mod cert, trebuia sa fiu ori bolnava, ori sectanta, ca altfel nu se putea ....
 Si aveam grija mare in Romania, cand mancam afara, sa le precizez sa nu-mi puna carne in pizza ( nu se punea problema sa aiba feluri veggie ). Si le spuneam in mod expres. Si tot la fel de express mi-a adus o capra vesela, o pizaa pe care mi-a prezentat-o cu mandrie ca tare greu i-a fost sa gaseasca ce sa-mi puna pe pizza, daca carne n-am vrut ! buuun ! Si cand dau sa gust minunatia, dau de ....crenvursti ! Sa vomit in servetel, nu alta !
   Chem capra, o intreb ce dracu' e chestia asta la mine in pizza ? Pai ce sa fie, doar crenvursti ! Nu asa mi-ai zis ca nu vrei sa-ti pun carne ? ! Si tot ea s-a uitat urat la mine cand i-am dat pizza inapoi si am refuzat sa platesc pizza "fara carne", si am plecat din local cu draci pe mine....
Incep sa simt ca traiesc din nou in Romania ....

Ca veni vorba de mancare : la job la sotul meu, au infiintat ziua mancatului sanatos pentru toata compania. Si nu mancat orice, ci raw food ! Fapt pentru care, le-au dat un platou cu cateva feluri de fructe, la vreo 10 oameni. Iar ei dau concurs, care reuseste sa manace mai multe fructe, ala nu's ce castiga. I-au zis si omului meu sa se bage in concurs ...
   S-a uitat al meu, si i-a anuntat ca daca se baga el, atunci ei n-are rost sa mai participe, ca platoul ala cu fructe este masa lui de pranz .... Aaaaaa, apuza ! Dupa care i-au zis ca mai bine sa nu participe si el, asta e concurs pentru junk food-isti, nu pentru raw-food-isti. si se scremeau sa manace doua trei capsuni, foarte mandri de cat de sanatos manaca ei ....

Vin acasa de la court-food, cu pofta in cui si cu draci pe mine. In autobuz, langa mine, Maradona ( latino boy ). ...ca toti au aceleasi trasaturi a la Maradona si buzele vinete. Care se apuca sa ma intrebe in spaniola, de unde sunt. Ii zic in engleza. Il intreb de unde vine el ( Argentina ). Voia sa stie daca vorbesc spaniola : nu vorbesc, dar invat si ma straduiesc sa te inteleg pe tine....citesc doar scurte propizitii si mai stiu cateva cuvinte, ca acuma invat.
   Daaaa ? stii cuvinte ? Pai zi-mi si mie niste cuvinte care le stii tu !
Si cum cu o zi inainte citisem povestioara cu ratusca cea urata, primul cuvant care mi-a venit in minte a fost " el patito " ! Si l-am scos, mandra ca stiu si eu un cuvintel .... Foarte amuzant, ca latin loverul meu radea cu gura pana la urechi, si ma intreba daca ma cred o ratusca alintata ? A coborat razand si tot imi zicea ca sunt o ratusca frumoasa .

No comments:

Post a Comment

Pentru ca au fost crestinopati ramasi fara argumente in ceea ce sustineau si care au scris pe blog datele mele personale drept razbunare, comentariile vor fi moderate, ca sa prevenim si alte marlanii dinpartea " prietenilor" . Comentariile vor fi moderate. Forever.