Doctor Yourself

Tuesday, January 11, 2011

Earthquake Day

Si a fost cutremur : nu mare. Unul asa. , mititel si aproape insesizabil de la parter. In Romania nici nu l-am fi bagat in seama. Da' aici, unde astia n-au simtit curemure in viata lor .....
   S-a balanganit patul cateva secunde si atat. In schimb, canadienii au luat-o razna : au sunat la 911 in disperare, chiar daca nu aveau nimic , decat panica ! Pe aia din Downtown, la etajul 40-50 in skytowers, ii inteleg ca le-au tremurat chilotii, mai ales daca era primul cutremur din viata lor.
     In parcarea din fata blocului nostru ( parcarea de la Bell ), i-au evacuat pe toti angajatii .... veselie mare, ca nu mai trebuiau sa munceasca. Dupa care nu mai reuseau sa-i bage inapoi in cladire, ca se faceau ca nu aud chemarea .... Au tras de timp in stil canadian, cat de mult au putut. Da' pana la urma tot s-au dus cu coada intre picioare in cladire ... le-am facut poza...
Stiu cel putin un canadian care a fost incantat de cutremur, si zice ca mai vrea, ca e "cool " ... Pentru ceilalti, a fost "inedit" ...
    Pentru muncitorii astia, a fost un fel de n-ar mai fi .... Adica nici nu au catadixit sa coboare din huta-huta lor in care spalau gemurile cladirii Bell ....  De remarcat ca nu puteu munci decat cu ditamai steagu' langa ei ... brainewashing social nu glume ( politically correct i se zice "patriotism" ) ....
Ieri am intalnit vanzatorul perfect : da' perfect ! Vad din autobuz un magazinas cu firma tentanta " La fasolea incoltita " si cu logo un fir de fasole zambareata. Cobor si ma duc sa vad ce-i acolo ...  Un magazinas cochet, in care doi chinezi vindeau mancare pentru luat acasa ( aveau si o doua masute in caz ca ). Si la intrare te lua in primire chinezu' cel vesel si iti arata o caserola imensa, pe care puteai sa ti-o umpli singur cu cate feluri de mancare voiai, pentru ca plateai oricum pret fix 7 $ cu o Cola inclusa in pret.
   Si aveau si juce bar ( plateai separat ). In mod normal, cand intri in magazine, te simti agasat de vanzatorii care te iau in primire. Eh, chinezu' mai avea si iti baga mana in buzunar, si cu toate astea ma simteam ....happy ! Si nicidecum nu eram agasata ( de regula le spun sa ma lase in pace ).  Magie, nu altceva !
     Mancare nu-mi trebuia, insa deja ma dresase eficient chinezu', ca ma simteam vinovata sa ies din magazinasul lui, fara sa cumpar ceva ... era prima oara cand mi se intampla, si nu-mi venea a crede ca e adevarat .... Si vad in spatele tejghelei, ca aveau mascota magazinului : o fasole incoltita si haioasa din plastic . Arata mult prea tentant si ma ardea sa scarman putin jucarioara .... Ii zic chinezului ca uite, cumpar de la tine numai daca ma lasi sa ma joc putin cu fasolea voastra din spatele tejghelei.
   Se amuza chinezu' cu gura pana la urechi, si in secunda doi ma trezesc cu jucarioara in brate : daca o atingeam pe frunzulita, incepea si se balanganea stanga-dreapta si ranjea la mine. Superrr ! Ai si mascote de vanzare pentru clienti ? N-avea. Pai sa-ti aduci ....
    M-am tinut de cuvant si am cumparat un suc stors in fata mea. Chinezu', dezamagit nevoie mare ... Numai atat cumpar ? Eu si mai vinovata ....
Nu-i nimica, daca nu cumperi mancare de la noi, iti dam pe gratiso mostra mica pe farfuriuta. Si mi-a pus din fiecare fel veggie, cate putin in farfuriuta : putea sa refuz ? Mi le-a impachetat , pus in punguta si m-am trezit cu ele in brate....
    Cand o sa vreau mancare chinezeasca, ghiciti unde ma duc sa-mi cumpar ?


Nu, nu toti comerciantii sunt asa . Chinezelu' chiar era o exceptie . Prin comparatie : indianu' Iona, de la care am cumparat sambata salteaua care trebuia livrata luni ... Evident ca luni m-a sunat sa-mi spuna ca nu are salteaua pe stoc : pai nu tu cu gurita ta mi-ai zis ca ai salteaua pe stoc, atunci cand te-am intrebat sambata ? Eh, acuma a descoperit ca nu o avea ....
    In consecinta, eram rugata sa astept pana a doua zi, marti. Marti, suna Iona sa-mi spuna ca truk-ul care face delivery, ajunge in zona noastra ....miercuri. Deci, sa astept pana miercuri, pentru ca oricum, azi n-a venit salteaua din depozit, deci n-o are. Buuun .
    Veni ziua de miercuri. Suna telefonul, sa-mi spuna ca I'm sorry, el n-are salteaua pe stoc. Da' nu vreau sa cumpar alt model, cu 50 $ mai mult ? Nu, nu vreau. Sa-mi aduci salteaua care ti-am platit-o .... Aham...pai sa vedem joi daca vine din depozit .
    Joi.....pauza. Iona nu ma suna. Da il suna omul meu, si desi era telefon celular, evident ca nu-mi raspunde si intra mesageria .... De ce oare ?  Deja omu' meu avea instructiunile facute , si i-a lasat mesajul cam asa : maine vineri, daca nu apari cu salteaua, imi iau banii inapoi din tranzactie ( facuta cu VISA, tocmai pentru treburi de genul asta ) si te declar la frauda. Asta insemna ca VISA se va intoarce impotriva lui, ca face fraude, si se trezeste cu politia pe cap si alte minuni care nu dau bine la business-ul lui .
   Rezultatul : azi de dimineata, s-a prezentat nenea Iona cu salteaua legata pe portbagajul masinii personale ( ca truk-ul nu avea delivery in zona, in ziua de vineri )  cu draci pe el si cu mustatile pleostite. N-a zic nimica, ca era vinovat. Mi-a plantat salteaua in mijlocul camerei si a iesit fara sa zica nimica. Bine ca n-a trantit usa ....

No comments:

Post a Comment

Pentru ca au fost crestinopati ramasi fara argumente in ceea ce sustineau si care au scris pe blog datele mele personale drept razbunare, comentariile vor fi moderate, ca sa prevenim si alte marlanii dinpartea " prietenilor" . Comentariile vor fi moderate. Forever.