Doctor Yourself

Tuesday, January 11, 2011

Dugheana romaneasca

De obicei n-am nimic de impartit cu natia romana , dar am invatat sa-i ocolesc. Ca naravu' , lipsa de educatie si mentalitatea se pastreaza si pe aici, chiar daca ii dau o spoiala canadiana. Desigur, sunt si romani de calitate, doar ca eu am intalnit foarte putini pe aici. Si atunci, prefer sa pastrez distanta, decat sa ma agaseze cu magarii. In magazine, prefer sa mascarez engleza, decat sa vorbesc romaneste. Si ma fac ca ploua cand aud vorbindu-se romaneste. Am invatat sa e mai safe asa ...

Da' azi n-am avut scapare. Am avut drum in zona si am zis sa trec si pe la dugheana romaneasca sa-mi cumpar ciocolata Poiana ( chiar daca e exegerat de dulce, macar nu are gust de namol, ca cea de aici ). Cand am ajuns la dugheana, eram deja pachet de draci, din alte motive. Si cum ma gandeam la ale mele, le-am auzit pe caprele alea vorbind romana, si m-am trezit si eu ca le vorbesc tot in romaneste. Bad mistake, pentru care mi-a venit nota de plata imediat ...
    Aveam un cos in care mi-am pus cicocolata si  un ceai de traista ciobanului. Atat. Ma intreaba vanzatoarea daca "am cos" ? Am ...si i-l pun pe tejgea. Tanti cu mutra acra, mi-l da inapoi, ca nu ala e  cosul care trebuie ... si ma intreaba iarasi daca am cos ! Eu repet miscarea ... Tanti se enerveaza, eu la fel . si catadixeste sa-mi spuna ca daca am comandat mezeluri, alea se pun intr-un cos ( de catre vanzatoare, in spatele tejghelei ) si clientul spune la casa ca are cosul cu numarul X, casiera merge, cauta cosul, vine si incaseaza banii. Aha : deci n-am cos ! Vaaaai, dar n-aveti coooos ? Da' de ceeeee ? ( cretinisme 100 % romanesti )
Pentru ca vreau doar o ciocolata.

    Dupa care, incepe sa clapaceasca la casa. Pe mine ma manaca limba sa o intreb daca pe masa din spatele ei se afla cu adevarat Poiana cu lapte, ca pe raft nu este decat cu alune ? S-a strambat, s-a uitat urat la mine, n-a avut incotro si a trebuit sa faca stanga imprejur si sa verifice : da, era cu lapte ... Buuun . Ii spun ca nu mai iau Poiana cu alune, ci doar cea cu lapte. Alta stambatura. De data asta gratuit, pentru ca pretul ciocolatelor era identic.
    Dupa care, vad in spatele ei niste reviste Rebus Flacara de vanzare : dar fara pret afisat.  Vreau si eu, da' cat costa ? Iarasi se stramba ca trebuie sa faca stanga imprejur si imi tranteste revistele pe tejghea : 6 $ bucata ! Caaat ? La pretul asta nu mai vreau revistele , si i-am spus-o cu calm, desi n-aveam asa ceva la mine, in momentul ala ....
    Capra, ofticata incepe si serasteste : da' cat vrei draga sa fie, ca doar sunt aduse din Romania ?  Eh, puteti sa le aduceti si din rai, ca eu tot nu platesc 6 $ pe o revista.

 Si dau sa plec. Dar vad dositi intr-un sac de plastic, pufuleti : intre perete si tejghea, la inghesuiala, sa nu-i vada nimeni ... Evident, fara pret. Ma intorc la tejghea si intreb capra cat costa : 1,80 $ . Ok, ii dau banii si astept . Si stau nedumerita : capra facu stanga imprejur si dispare in depozitul din spate. Celelalte vanzatoare se uitau impasibile. Eu acuma, ce sa fac, decat sa ma servesc singura si sa imi blestem greseala de a fi vorbit romaneste in magazin ? 
   Rup sacul cu unghiile, scot o punga de pufuleti si in timp ce o asezam in rucsac, vad cum erau serviti niste clienti care vorbeau engleza : absolut impecabil. numai zambete si amabilitati.

Daca o sa mai sustina cineva ca romanii nu sunt discriminati in Canada, o sa-i dau sa citeasca postarea asta ...

Noutati de la veverita hotline : amicul meu a reusit sa prinda in cusca a doua veverita, pe care a eliberat-o intr-o padurice din Oshawa. Si pe cand se bucura el mai mult, ca mai are doar un chirias, ce descopera cu ingrijorare ? Ca veveritoiul ramas vaduv, s-a reorientata rapid, si si-a adusa nevasta ! Acum are din nou doua veverite in pod ! E ofticat ca trebuie sa ia munca de la capat ...

No comments:

Post a Comment

Pentru ca au fost crestinopati ramasi fara argumente in ceea ce sustineau si care au scris pe blog datele mele personale drept razbunare, comentariile vor fi moderate, ca sa prevenim si alte marlanii dinpartea " prietenilor" . Comentariile vor fi moderate. Forever.