Doctor Yourself

Tuesday, January 11, 2011

Cutia cu maimute

Nu sunt sociabila. Deloc. Nu stiu cum sa fiu sociabila. Nu ca mi-as bate capul cu asta, insa uneori mi-ar fi folositoare putina maimutareala : aduce nenumarate beneficii in societatea in care traiesc.
De fiecare data cand trebuie sa iesim in vizita, sau sa mergem undeva, e o adevarata tragedie : incep lungi negocieri, tanguiri, tentative de scapare, poate fentez cumva de data asta... Nimeni nu pricepe ca E PLICTISITOR, ingrozitor de plictisitor sa merg la chestii din astea sociale ( da, stiu, am dat raspunsul standard al unui Asperger ) : e ca si cand te-ar inchide cineva in cusca cu maimute, si te-ar forta sa te maimutaresti si tu ca ele, cu ele ... chestia asta nu e deloc fun ...
Si stau si ma uit la ei cum se agita, cum vorbesc fara sa spuna nimic ( cica asta inseamna socializarea ! ) si fac asta ore in sir ! ! ! Dupa 2 ore am nevoie de Distonocalm ... si nu inteleg de ce nu am voie sa plec acasa ! Nu stiu ce sa le povestesc, habar n-am ce sa fac, asa ca stau si eu pe un colt si astept sa se fac vremea sa pot pleca. Raspund cu "da" si "nu' la intrebari, ca n-am ce sa le spun, nu stiu sa le zic nimicuri . Iar ei se oftica pe mine ( si eu pe ei ) si sotul meu trage ponoasele ... Oh, da, imaginea care conteaza...
Tot nu inteleg care-i scopul, care-i faza la adunaturile astea : cum sa te poti simti bine la gramada ? Ca ma intalnesc cu prieteni apropiati ( maxim doi- trei, ca mai multi e deja stres maxim ) si vorbim ce am mai facut, inteleg. Dar cum sa te poti simti bine la inghesuiala ? Si ce sa le spui ? Iar ei nu pricep in ruptul capului ca nu te simti bine si vrei acasa : cica ii jignesti daca le refuzi invitatiile la gramada. In fine ....
Si se mai gaseste cate un atotcunoscator sa-mi explice ca nu stiu sa ma distrez, ca sunt prea serioasa si nu stiu sa-mi traiesc viata, pentru ca nu ma maimutaresc ( a se citi "comport" ) cum vrea el !

Cutia cu maimute e peste tot : am nimerit in ea si nu pot intelege de ce oamenii nu se comporta normal ? nimeni nu a stiut sa-mi explice. Nu-mi bat capul cu asta, doar constat ... si nu pot sa ma maimutaresc si eu ca ei.
Cand eram la gradinita eram oripilata ca plozii aia din clasa urlau, tipau si sareau : nu intelegeam ce naiba i-a apucat si ce problema au de fac asta ? Si de ce nu isi ocupa timpul cu ceva mai interesant decat sa-si dea cu jucariile in cap si sa urle ? Cutia cu maimute, clar ...
Mai tarziu cand am crescut, am constatat ca desi nu-si mai dau cu jucariile in cap, si-au construit fiecare propria cutiuta : majoritatea aveau tipare de gandire, pe care le urmau atunci cand emiteau un rationament. Si nici prin cap nu le trecea sa sara din schema autoimpusa, si sa gandeasca singuri ! Comportament de soarece de Pet Shop : cel mai mare fun e sa te dai in rotita, fara oprire si fara sa fii tentat sa incerci si altceva.
Si mai interesant devenea cand doi oameni cu tipare de gandire diferite se contrazic : cutia cu maimute, clar !

Nu, cutia cu maimute nu e chiar atat de banala : exista si oameni normali, da' astia sunt din alta gasca .... Da' normali, nu d'astia cu pitici pe creier ca mine ! Din pacate sunt rari, atat de rari, incat sunt incantata daca ii intalnesc unul pe an . Sunt speciali, ii iubesc, sunt indragostita de ei ... Cand spun speciali, ma refer strict la calitatea umana a lor si la capacitatea de a gandi in afara tiparelor.
Anul trecut am intalnit unul din ei, care a scris o carte, isi publica a treia editie, pe care eu nu aveam acces sa o cumpar. Si ma ardea sa-i citesc cartea. I-am scris si i-am cerut cartea in format electronic : practic, ii ceream sa se pirateze singur ( nu ma cunoastea ). Pana la urma, mi-a trimis-o : pe incredere si pe cuvant . Il iubesc, e mare !
Am mai intalnit unul si anul acesta, la care am ajuns din greseala. Si-a oferit sa-mi serveasca de recomandare in orice problema asa avea. Asta dupa ce am intrebat fix 150 de doctori daca accepta sa le folosesc recomandarea ( sa confirme ca un diagnostic exista in cartile lor de teorie). toti au refuzat, ori s-au facut ca nu pricep . Nenea asta nu ....s-a oferit sa-mi ajute si mai mult, nu doar cu recomandari : doar asa, pur si simplu ... pentru ca poate...

Da, la inceput eram foarte uimita ce se intampla de nu sunt toti oamenii la fel ca acestia ? Nici acum nu m-am prins, da' banuiesc ca totul vine de la gene : astept sa evolueze genetica si sa-mi confirme intuitia.
Cutiuta cu maimute e fascinanta cand nu trebuie sa intru in ea, fapt pentru care mi-am construit propria telenovela ( ca alea de la tv sunt prea infantile ) pe internet. M-am inscris pe forumuri : ce fauna e acoloooo ! Nu m-am apucat sa-i contrazic cu argumente, doar asa, ca sa agit cutia cu maimute, ca nu face sens : prefer oricand sa citesc sau sa caut oameni din gasca mai sus mentionata. Dar, telenovela imi ofera ceea ce nimeni nu imi poate oferi : mostre gratuite , fierbinti si proaspete, de gandire ! E fascinant sa vad cum gandesc ceilalti oameni ! E fascinant sa vad argumentatia lor, mai ales a celor care alearga pe aceleasi carari de gandire .
Marturisesc sincer ca nu reusesc sa-i inteleg, dar fac sapaturi mai departe : e mai palpitant ca sportul extrem . Nu trebuie decat sa-i contrazici cu argumente care sa nu le poata combate ... e uimitor ce elucubratii mentale pot sa faca !
Am avut o gramada de fun pe subiect ; unii mi-au spus ca nu vor sa stie una, alta, ca sa nu-si simta lumea clatinandu-se. foarte interesant : oare de ce prefera oamenii sa se minta singuri ? Si cum sa te poti minti singur ( din moment ce minti, stii si care e adevarul ). Sora'mea face exact la fel ; isi cosmetizeaza realitatea si trecutul, pana laminciuna crasa . Si cand ii argumentez, se enerveaza si imi inchide messengerul in nas. A doua zi imi spune ca am avut dreptate, dar ea nu vrea sa se gandeasca la asta, si prefera sa cosmetizeze : inca nu m-am decis daca e de ras sau de plans....
Problema mea e ca pe forumuri nu ma rabda multa vreme ....maximum cateva saptamani, dupa care, adiminul, la cererea "telespectatorilor" imi da ban. Unul, mi-a dat ban dupa ce si-a cerut scuze, ca nu a gasit nici un motiv pentru care sa-mi faca asta, insa urla maimutele pe forum ca nu mai suporta , iar el nu vrea sa-si piarda userii....
Altul a fost atat de exasperat incat a sters postare cu postare, tot ce scrisesm eu de-a lungul timpului ! Recordul l-a batut adminul de pe forumul cu animale.ro : ala mi-a dat ban fara avertisment, inca de a a treia postare a mea !
In rest, pe doua forumuri care chiar ma intereseaza, stau pe coada mea ....

No comments:

Post a Comment

Pentru ca au fost crestinopati ramasi fara argumente in ceea ce sustineau si care au scris pe blog datele mele personale drept razbunare, comentariile vor fi moderate, ca sa prevenim si alte marlanii dinpartea " prietenilor" . Comentariile vor fi moderate. Forever.