Doctor Yourself

Tuesday, January 11, 2011

Costa Rica

M-am tot gandit pe toate partile unde sa ma mut. Initial iesea Europa de West, ca era ceva "mai de acasa" chiar daca nu era ce imi doream.
Dupa care, mi-a picat fisa ca eram pe punctul de a repeta povestea cu Canada : aleg acelasi stil de viata, "city style" care nu ma caracterizeaza de nici un fel si in care ma chinui. Si ma gandesc : ok, ma mut in europa, fac pe sclavul 8 ore la munca, dupa care vin de pe plantatie acasa. Iar acasa, ce inseamna de fapt  ? Tot city stile... Adica : plantatie - casa si o vacanta pe an. Concret, muncesc in regim de sclav un an, exact pentru o saptamana petrecuta intr-o tara calda . WTF ?  Si ce ma retine sa ma mut si sa traiesc in tara aia pentru care muncesc 1 an de zile, ca sa stau o saptaman aacolo ?
    Chiar daca, sa zicem ca voi aduna banuti ceva mai multi ( exclus in criza care este ), tot nu ma incalzeste cu nimic : ok, imi iau casa, masina, platesc vacante. Dar nu asa vreau sa traiesc. Adica tot sclav in cercul "plantatie-casa " raman ....doar ca un sclav cu ceva mai multi banuti in cont. Who care ? Nu asa vreau sa traiesc. Sau daca n-am incotro, macar sa-mi imbunatatesc viata, sau sa traiesc intr-un mediu in care sa ma simt bine, chiar daca voi continua sa merg pe plantatie.
     In concluzie : wrong way ....


Asa ca m-am pus pe cautat si am gasit :  pentru mine e exact ce imi doresc. Mai bine de asa nu se putea.
Am studiat luni de zile saituri, forumuri, blogurile persoanelor care s-au mutat acolo : si am studiat nu din punct de vedere turistic . Mai studiez : in fiecare zi. Urmatoarea vacanta, plec acolo ( cred ca San Ramon si San Jose ) sa fac cercetari la fata locului, pentru informatii care nu se gasesc pe net. Ma duc sa iau la pas oraselele.
    Mie imi da bine socoteala : mancarea e 100 % organica TOATA. Fructe tropicale se gasesc tot timpul anului, din belsug si la preturi " de mizerie " , cum ar zice moldoveanu' . Mancarea mea e bazata in principal pe fructe si ceva frunze primprejur, deci super !  Clima e calda tot timpul anului : visez la asta de cand am auzit prima oara in viata mea, ca exista "tarile calde" in care se duc randunelele...
Presedintele tarii este o femeie. Imobiliarele sunt in crestere si in criza, care criza nu prea se simte. Industria e in dezvoltare si fac investitii chiar si in criza. Healt care -ul e exemplar, medicamentele ieftine, asigurare de stat si privata, SUA s-au inspirat sa-si faca noua lege healt-care de la ei ...
Am inteles ca atrag bani in banci, pt ca au off-shore . E cea mai safe tara din America Centrala ( citit / corespondat cu multi americani care s-au mutat acolo de zeci de ani si sunt incantati ).
     Cu 1.000 $ se poate trai . Traiesc si Costa ricanii, si nu amarati ca si cubanezii ...
Acuma, m-am gandit : ma duc 8 ore pe plantatie, dar cand vin acasa ....sunt in VACANTA !  In weekenduri ma duc in vacante exotice prin rezervatiile din zona . Chiar daca cu banii care ii castig, traiesc, tot mi se merita, pentru ca nu am nevoie de alte chestii : calatorii prin lume nu ma arde sa fac, cand tara aia e "paradis". Mancarea pt mine e mult mai ieftina decat mancarea altor oameni ( care cumpara tot felul de chestii ). Haine nu mai cumpar, ca imi duc din Canada sa-mi ajunga pe toata viata. Nu depind de confort, nu depind de civilizatia de pe strada : am locuit mai mult de 1 an, doua persoane intr-o camera de 2 metri / 2 metri, folosita de unii ca debara. Si am fost chiar fericiti. Am avut perioada in care mancam paine in timp ce citeam cartea de bucate ( da, e mult mai gustos asa ) : am supravietuit si povestea nu se va mai repeta ( numai in romania se poate intampla asa ceva ).
Am trait in tigania din Romania, deci supravietuiesc.
E mai important sa traiesc in mediul pe care mi-l doresc si stilul de viata pe care mi-l doresc : nu robot de oras. ...
    Si da, au o gramada de animalute, ceea ce mi-am dorit dintotdeauna  http://www.travelingcostarica.com/viajes/fotos_costarica/fotos_costa_rica.htm

Exista o singura problema....cea mai mare : pentru ca e inghesuiala mare de imigranti, au o lege a dracu' de aspra in imigratie, rezidenta. Imigratia canadiana e floare la ureche, comparativ cu ce are Costa Rica.
Nah, atata astept si ma dau peste cap, pana vom putea prinde un job acolo....pana la urma o sa-i dau de cap.
   Acuma, multi in zic ca am buba la cap ( ceea ce nu e departe de adevar ) si fac misto. O sa vorbim noi cand o sa vina in vacanta la mine, ca sa scarpine maimutele si sa se joace cu testoasele : dupa 1 saptamana ei trebuie sa plece inapoi in tara lor civilizata, eu o sa raman cu broscutele ...
Cum zicea o amica, intoarsa recent din vacanta din Cuba : era extrem de nedumerita. Pentru ca  aia sunt mai saraci decat erau romanii in comunism ...mult... Da' toti erau veseli, calzi si ....fredonau. Iii vedea rupti in cur si peticti pe strada, dar ei erau veseli si cantau ( clar ca numai un om intr-o stare de spirit buna, poate fredona spontan ).
 Si femeia, intrigata, a intrebat lumea pe strada cam asa : eu = bani, tu-=canti . What is wrong ?  Si aia radeau de ea ...n-a primit nici o lamurire si a venit in Canada tot confuza... Cam cat de pesimist poti fi, cand traiesti non-stop langa asa ceva ?  http://www.youtube.com/watch?v=-HMbhqPZi-0
Strigare : stie cineva vreun sait unde gasesc lectii gratuite de spaniola ? Turnati aici...
Partea buna e ca poti fi dislexic intr-o limba si in alta nu ... pescuiesc si eu in ape tulburi ... Oricum, spaniola e mult mai umana decat pasareasca asta de engleza...

6 comments:

  1. Daca te intereseaza adrese de comunitati raw, scrie-mi pe mail si ti le pun cu drag la dispozitie.
    Intamplator am dat astazi peste un comentar facut de tine pe blogul meu, pe care eu pana acum nu l-am "inregistrat" si sunt cutremurata de ce scrii! Si nu pot din pacate sa te contrazic, esti extrem de obiectiva si de lucida, prezinti exact situatia pe care si eu o cunosc, mai mult sau mai putin, din Germania....
    Iti doresc sanatate, numai bine si mult noroc sa-ti gasesti in cele din urma linistea,
    Mimi

    ReplyDelete
  2. Varianta Costa Rica este buna daca ai ceva bani,stiu ca este frumos acolo de la un prieten roman care traieste in New York de cativa anii,fiind cetatean canadian.
    Cat despre Cuba ...e raiul pe pamant acolo ,imi place foarte mult si cum se iveste ocazia sunt acolo.Acolo merg Canadienii la doctori ,la dentisti,la tratament.Doar un om incapabil si cu creierul sters nu intelege de ce Cubanezii sunt fericiti si mandrii de tara lor.Am vazut romanii acolo in excursie,se ascund si se uita la cubanezi de sus,dar nu stiu ca la ce se uita ei,sunt mai scolati decat ei si in suflet sunt curati,am foarte multi prieteni acolo care ma cauta mai des decat romanii.
    Viva Cuba

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  4. Si in Costa Rica ti se va parea naspa pentru ca, fara sa vrei, vei fi nevoita sa muncesti pe "plantatie". Cel mai bine este sa-ti faci tu "plantatia" ta si sa munceasca altii pentru tine. Asta este valabil indiferent de locatia aleasa.

    Daca viata la oras nu-ti prieste, te poti muta la tara, iti faci o ferma cu produse necontaminate de chimicale si pui argatii sa o munceasca. Din "sclav" tu devii stapanul "sclavilor" - mai onorabil, nu?

    ReplyDelete
  5. Salut.Sunt de 4 ani în Italia și m-am lămurit cum sta treaba, dar așa a fost situația în funație de munca pe care o face soțul meu.Suntem veșnic stresați, avem un băiețel de 8ani , neîmpliniți , care și el este veșnic stresați, de școala de cacao ce se face aici, de colegii insensibili care Vb ca la ușa cortului și multe altele....Chiar azi Vb cu soțul meU si îi spuneam, cât as vrea sa plecam intr-un loc în care sa ne liniștim mintea și sufletul, iar Costa Rica este prima destinație ce ne-a venit în gând. Suntem mai mult ca și hotărâți sa plecam, dar sincer nu știu de unde sa începem mai întâi, Cum sa facem ....Un ajutor? Mulțumesc.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Costa Rica e o tara scumpa, pentru ca e plina de americani si canadieni retrasi la pensie acolo. Plus ca dreptul de sedere se obtine foarte greu. Daca ai banii ceruti de ei pentru rentista, e foarte simplu. Daca nu ...
      Incepe cu saitul ambasadei lor, pentru ca au publicate conditiile legale in care te poti stabili in tara lor. O varianta mult mai acceptabila ca pret este la vecini in Panama, viata mai ieftina.
      Eu m-am ofilit instant cand am constata ca au clima umeda : mie imi trebuieste desert fierbinte si uscat, cum e in USA.

      Delete

Pentru ca au fost crestinopati ramasi fara argumente in ceea ce sustineau si care au scris pe blog datele mele personale drept razbunare, comentariile vor fi moderate, ca sa prevenim si alte marlanii dinpartea " prietenilor" . Comentariile vor fi moderate. Forever.