Doctor Yourself

Tuesday, January 11, 2011

Boxing Day

A doua zi dupa Craciun, e zi de munca. Aici sclavii muncesc aproape non stop, nu ca in alte tari, cu vacante, zile libere in cinstea zeului adorat. solstitiului ( zeului ) ii cantam fix pe 25 decembrie, dupa care....la munca !
   Insa a doua zi de Solstitiu, e Boxing Day : ziua cumparaturilor, ce credeati ? Adica zeul sa aiba ziua lui, da' shoppaholic-ul nu ? Si canadienii pretind ca e ziua in care se fac reduceri foarte mari : 50 - 70- 80 %.
Si daca sunt reduceri, se calca toti in picioare, de parca ar fi umblat desculti si goi far' adapost tot anul ...

Foarte multi isi cumpara cadouri. Asta iarasi nu o inteleg. Cat de stupid trebuie sa fie, sa-i cumperi ceva unui om, despre care nu stii cu exactitate ce are nevoie sau ce isi doreste ? Si cumperi asa,la ghici, cu sanse maxime sa-i iei ceva care nu-i place ... Da' important e ca ai cumparat : pai treaba lui daca nu-i place....nu ne mai intereseaza. Daca asta nu-i egoism si nepasare, sa nu-mi mai ziceti mie Tzipi .
   In toata viata mea, am primit un singur cadou de care m-am bucurat : pe vremea ceausista, se dadeau cadouri de la jobul parintilor, de Craciun. Cum au impartit cadourile ei stiu, ca eu am ramas pe dinafara. Si atunci, ca sa-mi dea si mie ceva, au umplut cu ciocolata o plasa d'aia de 1 leu .... Pe care am mancat-o pe loc : cand a vrut si mama sa ia o bucatica, nu mai era nimic.
    Ca veni vorba, am primit niste cadouri ( haine ), de la niste amici, de Craciun : o sa le donez la magazinele second hand ...

Asadar, hai sa cumparam cadouri : cat de stupid este sa cumperi un cadou pe ascuns, in loc sa-i pui sarbatoritului o suma de bani in mana, sa-si cumpere ce ii convine ? Macar stiu sigur ca nu o sa-l dezamageasca cadoul ...
   In magazine, la ora asta sunt cozi imense cu oameni " incantati" , care .... returneaza cadourile de Craciun ! Exact ce va ziceam !
Vreti sa indispuneti pe cineva, sa-i stricati ziua  ? Reteta sigura este sa-i cumparati un cadou .... 

Asadar, de Boxing Day lumea cumpara tot ce-i cade in mana : pe credit, bineinteles. Ca aici, putina lume are banu' cash in cont ( clasa de mijloc, care se tot subtiaza ). cum ar veni : fa-ti datorii la banca, sa-ti cumperi lucruri perfect inutile . Cat de retarzi trebuie sa fie ? Si sunt destui ....judecand dupa cozile infernale de la magazine.
  
Eu consider, ca un om, a carui gandire a depasit stadiul animalic, nu mai are tentatii sa-si cumpere toate kkt-urile . Nu mai e tentat continuu, nu mai are dorinte in flux  continuu ( nenea Budha a staut degeaba o viata sub pom, gandindu-se sa nu cumva sa-si doreasca ceva ).
   Prin stasiul animalic, inteleg omul condus de instincte, senzati, sentimente : cel care nu isi poate controla acest aspect. Fapt pentru care, majoritatea oamenilor sunt irationali ( golosesc doar niste tipare de gandire si se supun autoritatii ).  Si cand ratiunea e absenta , spiritul de turma e in floare .
 Incercam sa spun, ca un om rational, e mult , mult mai putin tentat de maruntisuri, pentru ca pur si simplu isi poate controla partea animalica. Nu mai e atras ca maimuta, sa culeaga  orice straluceste, ( adica orice vede prin magazine ), pentru ca ....dispare atractia ( functioneaza ratiunea ).

Adica este absolut stupid : daca am 5 bluze, de ce mi-as lua-o si pe a 6 a ? Chiar daca a sasea e mai nu's cum : nu face sens. Daca am un tv care functioneaza, de ce mi-as lua altul, care are nu's ce functie in plus ? E stupid. Daca am un parfum, de ce mi-as lua inca unul ? Nu face sens. Si nu's maimuta sa adun tot ce imi sare in ochi si imi incanta simturile.
   Insa, cum spuneam, majoritatea oamenilor au ramas la stadiul  subuman, animalic, irational .... care nu pot sa-si controleze animalul din ei ( nici macar nu le da prin cap ca asta presupune sa atinga nivelul uman ) . Rezultatul este manipularea maselor , prin .... emotii . Tocmai pentru ca gandirea le lipseste, si masele nu isi pot controla emotiile. Daca straluceste ....ei cumpara ! Daca e ieftin, ei cumpara : si este irelevant ca , cumpara pe datorie lucruri de care nu au nevoie.

Daca oamenii au deveni rationali, pariem ca in maximum 2 luni, sistemul ar fi falimentar ? Omul rational e cosmarul oricarui comerciant. Insa pana cand omul va realiza ca e cazul sa devina rational .... reclama e sufletul comertului ! Hai sa emotionam turma, ca sa scoata banu' !

No comments:

Post a Comment

Pentru ca au fost crestinopati ramasi fara argumente in ceea ce sustineau si care au scris pe blog datele mele personale drept razbunare, comentariile vor fi moderate, ca sa prevenim si alte marlanii dinpartea " prietenilor" . Comentariile vor fi moderate. Forever.