Doctor Yourself

Tuesday, January 11, 2011

Boring Thai

Am fost ieri la festivalul Thailandei, cu scopul declarat sa mananc, bineinteles ...


Aici a fost si mai trist decat la indieni : si-au pus vreo 10 tarabe, in piata din fata primariei, o secena si cam asta a fost tot ... Lume si mai putina, coada ...la mancare, bineinteles. Asta e piata : 
 
Lumea .... interesanta. Tipic americana ... produsul perfect al robotizarii ( pantalonii fac toti banii ....toata "cultura" americana e pictata pe ei ) ...  


Via a vis de primarie, avem si noi homeless-i nostri : tragea un pui de somn in fata la Starbucks....


Cum intram in piateta, ne iau in primire pescarusii, cu madrie patriotica ( da, astia's pun steagul Canadei de la masini, pana la imbracaminte ). Ceausescu s-ar rasuci in mormant daca ar vedea asta : lui i-au trebuit ani de zile de indoctrinare si propaganda, plus un aparat represiv, si tot n-a reusit sa-i devina atat de spalati pe creier cu patria, patriotismul si mandria de neam !
Care neam si care tara ? Canada e o adunatura de toate natiile, care e in miscare permanenta : unii vin, altii pleaca ( dupa obtinerea cetatentiei, of corse... ). E colonie, nu popor ! Care national ? Fiecare in limba lui, fara istorie, fara cultura, fiecare cu obiceiurile lui si cu nationalitatea lui : un soi de ghiveci. Da' cand vine vorba de Canada, vezi steagul afisat din doi in doi metri, te miri pe unde si la cine ....  Cum ziceam, Ceausescu s-ar rasuci in mormant.
 
Madamele Thai ne iau in primire, cu invitatii la masaj si relfexoterapie ( contra cost, evident ).


Intr-un alt cort, o thai sculpta legume : 
 
Un car ritualic era plantat fix in mijlocul pietei : nu ne-am prins ce e cu el. Mai tarziu am vazut ca l-au luat si l-au plimbat prin piata, in alai festiv, de inchidere a zilei Thai.
 
Asta e alaiul cel anemic ...cateva femei si niste copilasi 
 
                                                  Vi se pare familiar ? Zice-se ca e traditional ....

O pustoaica vindea niste slapi tesuti, tot traditionali : o frumusete. Da' eu voiam sa-i cumpar cerceii : din argint, doua matze asezate in coada, si cu coada imbarligata.. Ea nu si nu, sa cumpar slapii. Eu nu si nu, ca cumpar doar matzele. N-a mers ... O sa caut matzele pe Amazon ... ca de acolo mi-a zis ca i-a cumparat. 
 
In schimb mi-a placut gentuta portocalie. Acuma imi pare rau ca nu mi-am cumparat-o. Plus ca era si foarte ieftina ( 8 $ ). 


Si m-am dus sa mananc. La aproape toate tarabele, salata de mango si sucuri de fructe  facute pe loc : nah, pai asta e mancarea mea normala din fiecare zi. Voiam ceva "traditional" . Cine cauta, gaseste : Veggie Pad Thai....
    Platesc 5 $ portia, si primesc in schimb .... o farfuriuta pentru desert, umpluta varf cu niste chestii razuite si doi brocoli ! WTF ? In tara lui "all you can eat", astia astia fac economie la mancare ?
Plus ca mi-au dat portie de bebelusi, dar m-au taxat portie pentru balene ! Nah, nu ne mai jucam asa. Mititeii de thai, pe mine nu o sa ma mai prinda a doua oara de client !


Spre deosebire de indieni, astia erau mult mai organizati : aveau bancute mese pentru mancat. Toate ocupate, bineinteles ! Asadar m-am asezat frumos pe cele mai apropiate trepte, si am mancat comod. Timp in care m-am uitat pe scena, la un concurs idiot de dans thai : spectatorii erau momiti cu un cos de cosmetice pe persoana, daca se dau in spectacol pe scena. Da' mi-a plcut muzica . Putea jura ca e muzica pentru distrat bebelusii : tra-la-la  si tot asa.  Un soi de tiuitura calda.

Mancarea : de fapt nici pana la sfarsit nu m-am prins ce am mancat. Puteam sa jur ca mancam taitei cu varza acra calita, d'aia ardelenesti. Doar ca din cand in cand, gustul devenea dulce. Dulce si cu acru : nu ma mai joc daca imi acriti mancarea ! dilema era ca la mine in farfurie nu era fir de varza ( daramite acra ! ! ) . M-am tot gandit daca oare firisoarele alea nu cumva sunt varza ? Daca erau varza, de ce aveau consistenta de taitei ? Daca erau taitei, de ce aveau gust de varza ?
Ca in farfurie n-aveam decat firisoarele alea, plus niste porumb, o felie de morcov, un brocoli si o frunza de Bock Choy. Deci gustul venea de la firisoarele alea misterioase.
Pana la urma, am venit acasa si am cautat reteta pe Google : zice'se ca sunt noodles ( taitei ). Si nu se pune fir de varza in mancare. Atunci de unde gustul de varza acra calita ?

La iesire din piata primariei, canadienii isi parcasera strategic hardughiile din care vindeau hot-dogs si hamburgeri, pentru canadienii care nu's amatori de taitei cu varza acra ... 
 

No comments:

Post a Comment

Pentru ca au fost crestinopati ramasi fara argumente in ceea ce sustineau si care au scris pe blog datele mele personale drept razbunare, comentariile vor fi moderate, ca sa prevenim si alte marlanii dinpartea " prietenilor" . Comentariile vor fi moderate. Forever.