Doctor Yourself

Tuesday, January 11, 2011

Antipa Museum - chinese story ...

Ma duc azi in China Town, cartierul meu preferat ( pentru ca de fiecare data cand ma duc, ma surprinde cu ceva interesant ), cu gand sa cumpar Ganoderma. Din Plafarele chinezesti ....
Si cum in cartierul chinezesc, toata lumea vorbeste DOAR ...chineza, mandarina, mi-am facut lectiile pe Wikipedia : cum se scrie in pictograme, "Ganoderma Lucidum " ! Si da-i si fa exercitii de caligrafie, pana sa rezulte ceva inteligibil, ca sa-l poata citi Nea' Chinezu ' ...

Intru in Plafar si realizez ca de fapt, am nimerit la  .... Muzeul Antipa ! Pacat ca nu am voie sa fac poze ...
   Aveau colectii intregi de gandaci uscati, pesti uscati, moluste, bureti de mare. Dupa care ...schelete de stelute de mare, de caluti de mare ( chestia asta nu-i putin ilegala ? ), carapace de broaste testoase, cuib uscat de cioara ( nu's ce pasare, ca am uitat ), oua eclozate de rata ....
   Dupa care, urma vitrina mamiferelor : limbi uscate de cal ? bou ? , coarne feliate de elan, coarne feliute de cerb, cochilii de melci feliate subtiri, niste taitei din nu's ce mamifer, ca am uitat .... Si tot asa.
Intregul Muzeu Antipa era frumos feliat, uscat, si pus la vanzare in galantare . Gizas Crist ! !

Si da, era si sectorul de plante : alge uscate,  par pubian ( noroc ca scria pe punga ca's totusi ... alge ), seminte, bobite, suan, plante uscate, flori de anghinare, ceaiuri, plasturi, tincturi si ginseng in toate formele si nivelurile de calitate. Inclusiv ginseng proaspat.
    Eu, trec direct la ciuperci : de toate formele, felurile si culorile. Si in vitrina, cutiute mititele, mititele, cu ... cordiceps. Cordiceps : 37 grame ... 700 $ ! ! Enjoy ...

Nah, si acuma ii intind foaia lui nea chinezu' : care se uita, zambeste. Se uita la mine, si-mi face semn sa-l urmez. Avea niste ciuperci uriase ...30 $ / jumatatea de kg. Avea si feliate, si mici si uscate ( 20 $ / 225 grame ).
   V-ati simtit vreodata ca elefantu' in magazinul de portelanuri ? Cam asa se uita nea chinezu' la mine . Mai avea putin si-mi tuflea una dupa ceafa, sa sed cuminte la locul meu de fata palida si sa nu ma intind mai mult decat imi ajunge plapuma. Pur si simplu se uita la mine cu dispret, ceva de genul : eh, ai venit sa faci pe desteapta pe aici .... Mai mult, radea si satisfacut cand m-a vazut ca cautam o varianta mai convenabila ca pret.
   Si m-am ofticat, m-am enervat, da' n-am avut ce face, ca nu stiam sa-l injur pe limba lui . Si mi-am cumparat ciupercile.

Dupa care, am zis  ca ia sa fac o proba de ...chinezarii. Si m-am dus vis-a -vis, la alt Antipa : magazinul era gol, chinezu' dupa teghea. M-am uitat la fiecare produs expus in vitrine : credeti ca m-a bagat in seama ? Credeti ca i-a pasat ? Nu, nu existam ! !  Nici "Hi" , nici "Bye" ....nimic.
   Am stat pana au venit clienti, pe care i-a intampinat de la usa .... Si am plecat cu coada intre picioare, la urmatorul Antipa.  In care am avut parte de acelasi ignore .

 Deci asa ..... Si pana m-am dus sa-mi cumpar fructele, am clocit si razbunarea : o sa ma razbun pe toti nea chinezii care tin muzee Antipa ! De fiecare data cand mai vin in China Town, am sa-i vizitez pe toti astia de pe lista neagra . Si am sa le cer explicatii : aia ce-i, la ce-i buna si cum se foloseste. Si scriu pe carnetel : cand vin acasa, imi fac lectiile pe internet si studiez problema singura .
   Nu conteaza cate mutre o sa faca, cat de urat o sa se uite la mine, si nici cat o sa se chinuie sa-mi explice : pana nu o sa ma lamureasca, nu plec. Pot fi mai rea decat raia capreasca, daca vreau. Si acuma vreau ... Asa o sa le fac de fiecare data, pana o sa-mi explice fiecare produs din magazinul lor.
    Omul meu se umfla de ras, si imi zice ca vezi, si te mai intrebi de ce nu te suporta nimeni decat eu ?

1 comment:

  1. Intreband oamenii poti afla foarte multe. Timp sa ai... Am asociat datul de buna ziua si intrebarea simpla si directa: ce MAI faceti? cu click-ul pe un link. Ai dat buna ziua si un univers intreg se releva in fata ochilor tai. oamenii cred ca adora sa fie intrebati de sanatate.

    ReplyDelete

Pentru ca au fost crestinopati ramasi fara argumente in ceea ce sustineau si care au scris pe blog datele mele personale drept razbunare, comentariile vor fi moderate, ca sa prevenim si alte marlanii dinpartea " prietenilor" . Comentariile vor fi moderate. Forever.