Doctor Yourself

Tuesday, January 11, 2011

5 ore

La mine in casa e sauna : sunt convinsa ca e singurul apartament din Torontesti fara aer conditionat ! Mda. Azi a venit mesterul sa puna niste plinte de rigips in jurul geamurilor care recent au fost schimbate. Patru geamuri mici, 16 plinte in total, pe care le fixa cu bormasina . Cat a durat ?
   5 ORE ! 5 fuking ore ! 

A venit de dimineata, la 9 ne-a dat desteptarea. Si s-a apucat de munca in stil canadian ( omul fiind canadian nascut aici ) : nu stiu ce dracu'  a facut, ca n-a stat nici o secunda . Da' nici nu s-a vazut vreun rezultat !
  Stiu ca lua masura la geam pentru o plinta, disparea in bloc. Revenea cu plinta taiata : evident ca nu se potrivea ! Motiv pentru care lua la pila plinta, incetisor si cu atentie, si-a pilit, si-a razuit, pana s-a lasat "ceata" la mine in casa . Dupa care, urma  "montajul " cateva cuie cu bormasina. Evident ca plintele se crapau, ca strangea prea tare cuiele alea ! Evident ca plintele nu se imbinau si ramaneau spatii de bagam 2-3 degete printre ele ! Da' nu-i bai ....
    Plina numarul 1 fiind montata, se trece la masurarea plintei numarul 2. Si luat de la capat tot ritualu' ... Intre timp s-au mai terminat bateriile la bormasina : pauza de cautat alte baterii. Dupa care, s-au terminat cuiele : mers sa caute alte cuie ...
    Si pe cand a ajuns in sfarsit la geamul numarul 3, ma anunta ca e pauza de masa ! El se duce in food-court-ul din mall, sa manace. Pentru ca da, era amiaza si el facuse doar 2 geamuri iar eu imi terminasem de ros toate unghiile.
Imi statea pe limba sa-i zic sa nu se mai intoarca.... Sa se duca si sa-si gaseasca ceva mai bun de facut cu aia 25 $ / ora cu cat e platit, ca montez eu toate plintele, desi n-am facut asta niciodata : sunt convinsa ca o sa o fac mai repede si mai bine decat o face el. Deci muream, draci, nervi inabusiti, ca nu puteam sa zic nimic, prin lege trebuie sa le permit accesul.

Si ma puse dracu' sa ma uit dupa el cand pleca la masa. ... Pai pleca, dar nu asa, oricum, ci s-a dus sa-si ia cainele cu el ! ( locuieste temporar in bloc ). Si astept sa vina din excursie, si astept ... S-a intors dupa o ora jumate si mi-a spus sa astept, ca se duce sa-si duca cainele in apartament.
   Dupa care s-a apucat de geamuri. Si iarasi plintele, una cate una dus-venit-masurat-taiat- rastaiat .... In schimb, omul muncea stil canadian : venise dotat cu niste panze de rafie mari, pe care le-a intins sub geamuri, ca sa cada mizeria pe ele. i-am zis ca o sa strang eu mizeria, el sa faca geamurile. Da' nooooo, canadianu' nu accepta asa ceva. Pai cum, el care e platit cu 25 $ / ora, sa nu stranga mizeria in urma lui ? Asa ceva nu se exista ! 
Si a trebuit sa stau, sa ma uit cu mainile incrucisate, cum se misca in reluare sa stranga mizeria.
    Dupa care, in sfarsit, ultimul geam .... 1 ora ! Era o caldura de curgea apa pe noi, umezeala din aer este ingrozitoare : macar caldura din romania, chiar daca e mare, e uscata si astfel suportabila. Da' asta din Torontesti e un soi de sauna : insuportabil !  Canadianu' facea ca trenu' ca nu suporta caldura, lui ii trebuie frig. Asa ca i-am pus ventilator sa-i vajaie creierii, poate o sa se miste mai repede : nooooo !

Si in final, termina el treaba, pe la ora 4 dupa amiaza, ca l-a mai chemat Santa Claus prin bloc cu ceva treaba ! Si ma anunta senin ca e sfarsitul programului de munca in curand, si n-a mai ramas timp sa monteze aerul conditionat ! Maine !
Acuma stau in casa si inujur : nu pot respira, nu pot gandi, nu ma pot misca de caldura. Si regret profund ca nu l-am lasat pe canadian sa crape de caldura 5 ore cat a muncit la mine in casa si mi-a pasat de el, de i-am pus ventilatoarele.
   E canadian : n-am ce pretentii sa am, sa-i pese de cei din jur . Astia's atat de egocentrici incat nu le pasa de nimic. La job, daca e o hartie pe jos pe coridor, nimeni nu se apleaca sa o ridice : toti trec si calca pe ea ( ca nu-i in atributia jobului lor sa adune hartii de pe jos ). Foarte rara se milostivesc sa cheme femeia de serviciu sa culeaga hartia : asta trebuie privit ca un gest de colegialitate si ca i-a facut un favor, fata de femeia de serviciu. Asa sunt ei, egocentrici. Lor li se pare normal.
    Eu i-am zis lu' dobitocu' asta canadian, sa-mi lase aerul conditionat, ca o sa-l monteze sotul meu, numai sa nu stam peste noapte sa dormim in sauna. Dar nooooo ! Cum sa faca altcineva munca pentru care el e platit cu 25 $ / ora ? E jobul lui ! Cum sa monteze cineva necalificat aerul conditionat : e "danger" , bre ! Danger e danger, nu ne jucam cu asta , ci asteptam ....ziua de maine ....
Astia's roboti, nu oameni. Sunt alienati, clar si fara dubii. Bag mana in foc pentru asta.

No comments:

Post a Comment

Pentru ca au fost crestinopati ramasi fara argumente in ceea ce sustineau si care au scris pe blog datele mele personale drept razbunare, comentariile vor fi moderate, ca sa prevenim si alte marlanii dinpartea " prietenilor" . Comentariile vor fi moderate. Forever.